recesijske škare zaprijetile proboju biokova
DALMACIJA NA NOGAMA (II) Stanu li radovi na tunelu ‘Sv. Ilija’, Imoćani će štrajkati glađuTunel je san brojnih imotskih generacija, pa neki najavljuju da će se, ako se radovi prekinu, utaboriti pred ulazom u tunel i prosvjedovati Piše Braco Ćosić / EPH
Vijest pristigla iz izvora bliskih Hrvatskim autocestama, ali i Vladi RH, o tome kako će recesijske škare zahvatiti i tunel “Sveti Ilija” kroz Biokovo, digla je Imoćane na noge.
I nedavno je slična vijest doprla do njihovih ušiju, ali brzo su se smirili jer je potvrđeno da gradnja tunela ide do kraja. Unatoč tome što se u Hrvatskoj, kad je u pitanju kresanje investicija, situacija mijenja iz sata u sat, najnovija vijest mnoge je iznenadila.
Kako doznajemo, tunel će biti probijen do kraja ove godine. “Konstruktor”, koji buši tunel s južne strane, iz smjera Basta, ima još nekoliko stotina metara kako bi se spojio s probojem sa sjeverne strane na kojemu su radili radnici “Hidroelektre niskogradnje”.
Radnici zagrebačke tvrtke prestali su s bušenjem još prije nekoliko mjeseci jer su svoj posao odradili u predviđenom roku, izbušivši 2300 metara. Sada su u fazi postavljanja betonskih oplata i uređenja podzemnih instalacija. Zapravo, pripremaju tunel za njegov konačan završetak.
Prema predviđanjima stručnjaka, ako se nastavi sadašnjim tempom i bez prekidanja radova, tunel bi bio u funkciji pred kraj 2010. godine.
No, sve to pada u vodu ako se radovi prekinu nakon njegova proboja, a ta je opcija vrlo izgledna i nije beznačajna za Imoćane, koji u tunelu vide i konačan izlazak iz zaostalosti.
Uostalom, tunel je san generacija, pa je i vijest o prekidu radova poremetila imotsku svakodnevicu. Ide se toliko daleko da su mnogi spremni, prekinu li se radovi, utaboriti se pred ulazom u tunel i prosvjedovati, bude li potrebno, i kolektivnim štrajkom glađu.
Konzerviranje tunela skuplje od njegova dovršetka
Samo tako bi se, kažu, otvorile oči Vladi RH da jednom konkretno pomogne Imotskoj krajini.
Sve dosadašnje pomoći nekada najzaostalijem području Hrvatske bile su simbolične, i to za stvaranje osnovnih uvjeta za život, izgradnjom vodovoda, telefonije i javne rasvjete.
Prometna izoliranost velikog dijela Imotske krajine i dalje je problem, i bez tunela i spojne prometnice od Imotskog do čvorišta Zagvozd, tugu na jugu imat ćemo i dalje, vele Imoćani.
Kako tvrde stručnjaci, konzerviranje radova u tunelu, u fazi kad bude probijen, koštat će više nego da se kompletno dovrši sa svim pristupnim prometnicama. U Imotskoj krajini nadaju se da će to uvidjeti i krizni stožer Vlade RH.
Sanader: Taj projekt ne smije stati
Moram priznati da do mene nije došla ta vijest, no ukoliko je točna, mislim da i Županija treba reagirati i ne dozvoliti da taj projekt stane,jer je on i prema strategijskom razvoju županije, vrlo bitan, ne samo za Imotsku krajinu, već i za veliki dio Makarskog primorja - riječi su župana Ante Sanadera.