Autor Tema: ZATVORENO,OTVORENO  (Posjeta: 5387 )

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #15 : 20 Prosinac 2008, 22:57:54 poslijepodne »
Što se tiče vrlog batakljuna, reka bih da ima puno više muda nego pameti, a pametan je dostatno. Vali mu balansa, ali to ćemo mi svi u sebi.
Kad se govori o primitivnosti slušatelja glazbe, narodnjacima se najčešće zamjera glup tekst. Usput me čudi kako npr. rokere koji slušaju glazbu na engleskom okarakterizirat, tj. one rokere koji ne razumiju ništa što im englez pjeva. To mi zvuči kao veća moronija od narodnjaka, ali inducira da tekst u glazbi nije presudan, kao kod crnih tako i kod bijelih i klasičara, dakako. Poneki zaista i saznaju o čemu pjeva angie, ali većina to onako privrne na anđe i opet im dobro. Sve drugo bilo bi zamaranje mozga, što je česta predrasuda onih koji doživljavaju glazbu samo uhom (svaki rad je proračunatost, a to nije spontanost i cool). Tako da ovo trpanje gange, roka ili narodnjaka koji pokazuju kulturnu glad omladine a to nije bez uzroka i to valjanog, u ove ili one ladice je samo zatvaranje očiju u slaganju veša različite čistoće.
Dosta parola.

Offline andjeo gabriel

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 788
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #16 : 20 Prosinac 2008, 23:54:34 poslijepodne »
Davno dok je bijo živ pokonji Leto kad bi mu se neviste zavadile u kući on bi ji natra u konobu, zaključa ji i zaključane ji drža dok ne zapivaju pešest ganga skupa.
Što se tiče glazbenosti gange, ganga je petotonska kao diple i gusle, kad se pravilno piva i sliči složenosti zvukova ti inštrumenta.
I ovo van mran ispripovidat:
- Jednon smo ko dica igrali nogometa na jednoj ledini samo Kiko nije igra već je šeta prikriženi ruka, dva puta je tijo nešto podrugljivo reći i oba pota ga je tica nadlićući ga posrala po glavi. Više nije progovorijo ni riči samo je gleda u nebo i tako ne gledajući pridase zapejo za ogradu i pa u draču.

Poučak je : Ah ta divna stvorenja.
 
« Zadnja izmjena: 21 Prosinac 2008, 08:34:09 prijepodne andjeo gabriel »

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #17 : 21 Prosinac 2008, 01:53:03 prijepodne »
A, popravijo anđeo internet. U ovoj državi je teško funkcionirat ako nisi hdz i telekom. U imotskomu je poželjno da si folcvagen i mercedes, da znaš zabeštimat na pravomu mistu i nediljom otić u crkvu, da malo motaš a kad piješ da se svi prije sore, imat staru kuću, bit zeru deblji nego mršaviji, (cvike su ovde invalidnitet prije 40-e), da iđeš svima u svate i imaš dobar par odijela, da uvik znaš prvi zavrnut turu, da ne objašnjavaš puno, da imaš svoje ljude. Eto, to je stvarno dobro. Ako je riječ keramička pločica, razmak je fuga, a podcrtano je cokla. Ćoša je točka, zarez prekidač, a svrha je da se lako more obrisat. Na mljetu ljudi nediljom rade ko i ovi dana, pomalo, u nji se s juga se vidi crna gora.
Dosta parola.

Offline andjeo gabriel

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 788
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #18 : 21 Prosinac 2008, 08:38:45 prijepodne »
Oćeš reć:"Mljet je sjuga, u nemu se pločice ne mljetu ngo brišu!" :-[

Insomnia

  • Gost
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #19 : 21 Prosinac 2008, 14:13:00 poslijepodne »
da ne idemo u širine, upućujem te na početak ove rasprave gdje sam iznio argumentirane stavove zašto ne volim gangu. ne volim, to ne znači ni mrzim ni prezirem! prema gangi sam indiferentan.


Recimo da ja tebi napišem ovo:

Kao prvo, tvoji postovi se teško mogu spojiti s argumentiranom raspravom. Sva ta silna "elokvencija" rijetko koga uspjeva dotaknuti pa su se tvoji postovi redovito ismijavali i ismijavaju na forumima koji od pamtivijeka znaju za civiliziranu raspravu, nerijetko u pratnji jakih argumenata.

Kao drugo, tvoji postovi su najčešće banalni i osim jeftine demagogije, ne vidim razloga zašto bi netko poželio čitati tvoje palamuđenje, osim u znanstvene svrhe izučavanja malograđanštine. Zanimljivo je samo pripomenuti kako su tvoji postovi vrlo često s političkom tematikom - toliko o tome da nas netko danas truje i da su suvremeni političari krivi za sve. Imanešto i u javnim medijima, a to treba naučiti.


tako si pisao o gangi. toliko o "neisključivosti" koju pokušavaš proturiti. indiferentnost neću ni spominjati....

Dok ovo mogu nazvati argumentiranom raspravom:

Kao treće, dobar dio suvremene fascinacije gangom dolazi od pogrešne premise kako je to izuzetno star način pjevanja. Ne ulazeći u rasprave što je kome dugo, svi se istraživači slažu da je ganga nastala početkom 20. stoljeća. Dakle, tradicija gange duga je koliko i tradicija fužbala - e, sad kako to prispodobiti s Karpatima, Ilirima i ostalima čudesima hrvatske prošlosti, ostavljam na razmišljanje Zavelimu.


Citat:
ti nisi ta koja će odrediti tko pripada ovom kraju. etnička pripadnost se nasljeđuje i od nje ne možeš pobjeći, iako žalosna je istina da je i veljko kadijević etnički imoćanin.

etnički imoćani ne postoje.

Citat:
konačno, ako ti iz mojih upisa i vidiš samo mržnju, moram te podsjetiti da su stariji i mudriji od mene ustvrdili kako su ljubav i mržnja dvije strane iste medalje, mrziti možeš samo ono što ljubiš, a indiferentnost je osjećaj koji imaš prema nečemu do čega nije stalo, što bi naš narod rekao, ko do turskog groblja.

Mržnja koja se može razumjeti kao jak osjećaj dolazi iz nerazumijevanja
Iz osjećja ugroženosti
Iz straha (najviše)
A kad dolazi iz "ljubavi" (čitaj opsesije i posesivnosti), onda je to PATOLOGIJA.
Da bi uvidio besmisao svoje kvazipsihologije, stavi izrečeno u kontekst ratova i klanja, bit će ti jasno o čemu pričam, no, ako je to način da pomalo uvijeno kažeš da ipak voliš svoj "devastiran i u svakom pogledu zaostali grad", onda prihvaćam taj izuzetak ma koliko bio uvrnut. ipak objašnjava da se kod tebe radi o patologiji.
i da znaš, "tursko groblje" se zaobilazi, a ti gangu pljuješ.
drž se ti šuplje demagogije, a ostavi se pacerske psihologije.

Citat:
daklem, nema govora o kapi na dlanu, o kvaliteti to ostavljam vama, a posjećenost je nedvojbena - pokušaj izvući statistiku čiji postovi izazivaju najviše odgovora i komentara.

tvoje pisanje se svodi na to da netko otvori temu, ti isprazniš crijeva bez argumentiranog sadržaja, a onda nastane polemika i prepucavanje. nikakva argumentirana rasprava. teško da se to može nazvati podizanjem kvalitete.
« Zadnja izmjena: 21 Prosinac 2008, 14:35:57 poslijepodne Insomnia »

batakljun

  • Gost
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #20 : 22 Prosinac 2008, 12:07:29 poslijepodne »
Kao što i prepostavih Batakljun tako dobro vlada materijom da čak i zna definiciju slobodnog umjetnika  ;D ;D ;Diz toga proizlazi i glazbeni kritičari (i filmski kritičari) su umjetnici  ;D ;D ;D
neki kritičari su definitivno veliki umjetnici (a.g.matoš, na primjer), možda je problem prije u tome što ih danas piše svaka šuša.


[/quote]
...a za obitelji koje su se doselile u Imotski tijekom 18., 19. i početak 20 st. šta misliš da su se oni iz sreće preselili iz Splita, Zadra, Beča u Imotski (većinom zbog službene dužnosti) ?
[/quote]
ja ne znam tko se u to doba selio iz sreće, a tko iz nesreće. znam samo da je među tim doseljenicima ponikao i vlado gotovac, mjerna jedinica moralnog hrvatstva. također znam da su se i u novije doba ljudi zbog službe doseljavali i ostajali dugi niz godina, a pri tom ugradili puno toga pozitivnoga (primjer profesor zdravko pavičić) i ako ništa zbog takvih par primjera tvoja teza zvuči žalosna, otrcana i jefitna. 


[/quote]
P.S.: I da se razumimo, pa ne zamjeram ja tebi niti drugima što ne voliš gangu ! Mada u opravdanju sebe upotrebljavaš one izlizane floskule koje sam čuo dosada bezbroj puta, ali koje opet ne nude ništa smisleno !
Za tebe svi ti etnomuzikolozi i znanstvenici mlate praznu slamu jer to su samo erotski tekstovi i deranje ! Kad bi takvo nešto izjavio pred nekim stručnijim ljudima mislim da bi te ismijali... to je uravno kao kad bi izjavio da je plesanje kola samo besmisleno skakanje u misto !
[/quote]
ja ne znam što tu treba dodati osim ponoviti da su mi stihovi gange banalni, a o melodiji je teško uopće i govoriti. što se etnomuzikologa tiče neka oni samo rade svoj posao, ali nikad me neće uvjeriti da je svaka narodna umotvorina veliko umjetničko djelo. kao što postoje likovne škrabotine, književna prenemaganja i nemušti filmski uratci, tako postoji i nekvalitetna glazba. za gangu uopće ne prosuđujem je li kvalitetna ili nije, samo naglašavam ja imam pravo voljeti neki likovni stil ili književni pravac, tako imam pravo voljeti ili ne voljeti i neki glazbeni smjer. optužiti nekoga da je "problematičan" jer se ne opušta uz wagnera i ne uživa u stidnim dlakama salvadora dalija jednako je tupasto kao optužiti nekoga što ne voli ganganje.


batakljun

  • Gost
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #21 : 22 Prosinac 2008, 12:12:10 poslijepodne »
Kad se govori o primitivnosti slušatelja glazbe, narodnjacima se najčešće zamjera glup tekst. Usput me čudi kako npr. rokere koji slušaju glazbu na engleskom okarakterizirat, tj. one rokere koji ne razumiju ništa što im englez pjeva. To mi zvuči kao veća moronija od narodnjaka, ali inducira da tekst u glazbi nije presudan, kao kod crnih tako i kod bijelih i klasičara, dakako. Poneki zaista i saznaju o čemu pjeva angie, ali većina to onako privrne na anđe i opet im dobro. Sve drugo bilo bi zamaranje mozga, što je česta predrasuda onih koji doživljavaju glazbu samo uhom (svaki rad je proračunatost, a to nije spontanost i cool). Tako da ovo trpanje gange, roka ili narodnjaka koji pokazuju kulturnu glad omladine a to nije bez uzroka i to valjanog, u ove ili one ladice je samo zatvaranje očiju u slaganju veša različite čistoće.

u ovom se potpuno slažem sa slovakom, samo bih dodao da neki doista razumiju što slušaju. rock je samo na ovim prostorima izbacio čitav niz predivnih melodija i pregršt nezaboravnih stihova, o svijetu neću ni pričati.

 

batakljun

  • Gost
@ins
« Odgovori #22 : 22 Prosinac 2008, 12:14:12 poslijepodne »
zatomi taj negativizam u sebi - bit ćeš bolja osoba.

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #23 : 23 Prosinac 2008, 00:41:45 prijepodne »
od moje kuće vidi se velež. ako su mljećani spori u radu (i temeljiti) jer vide crnu goru, zašto ja ne bi volio slušati sevdalinku kad je pod veležom mostar?! ovi narodnjaci mene peckaju isto kao i antinarodnjaci tako da danas u slobodnoj naleti na dežulovića koji je lipo izjavio: da on ima 15 godina kako bi i ih on slušao jer su sada narodnjaci "bunti". pored svih ovih nacionalnih opterećenosti, mladci pokazuju kako su im i thompson i ceca jednako zabavni, i imaju pravo jer se radi o glazbi i djetinjem stavu koji stišava tatu i mamu (molim apstrahirati razumijevanje) u svađi  pa ih voli oboje (ma koliko mi psihologizirali kako to nije istina). po čemu su te kategorije slušatelja narodnjaka i sveg svakodnevnog mozgoispirajućeg sranja  razlikuju od njima suprotstavljenih društv. kategorija, moglo bi se psihologizirati. Iznit ću prepostavku kako će među samo 5 posto ljudi s friškom ili malo starijom diplomom humanističkog ili umjetničkog fakulteta biti pristaša ove glazbe, ili će to biti "pristaše" - ljudi koji će se više ili manje iročino razsmijavati na ove suzvuke. O ostalim fakultetlijama ne sudim, neki izađu s faksa totalno balavi u saznanjima, posebno štreberi, a neki se potrude razumjeti sami što je vrlo vrijedan put.Slušam više thompsona nego cecu jer često sam prisiljen slušati radio, a najviše tonija cetinskog, čini mi se, iako mi je dosadan i šupalj. nije mi bistro slušanje iste pjesme 1001. put, ili čitanje jedne knjige toliko puta, mislim kako se radi o kapitalizmu: svi slušaju radio dok rade pa nikad ne poslušaju pjesmu tako da im je treba pustiti 1001. put da je napokon čuju od početka do kraja. dođi u grad u kafić - svira pisam koju znaš napamet jer nitko nezna dobre glazbe, pitaj ljude na ulici što čitaju - nives celzijus, svi će reći jer ne znaju nego za tu knjigu - i to je tako, masa je u stanju sve progutat pa posrat.masovni doživljaj je smrt svakom doživljaju umjetničkog, zato sve to skupa kontekstualno nije umjetnost nego privremena dekoracija nečem drugom lijepom u ljudima.
« Zadnja izmjena: 23 Prosinac 2008, 00:47:56 prijepodne Slovak »
Dosta parola.

Offline Podi

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 171
ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #24 : 27 Prosinac 2008, 12:38:59 poslijepodne »
E moj Batakljun najprije me tituliraš kao "samoproglašenog umjetnika", a sad čupaš Matoša kako bi potvrdio svoje teze !? Ja i dalje tvrdim da biti kritičar ne znači biti i umjetnik, a te tvoje filozofske akrobacije su u najmanju ruku smiješne...

Gotovac i Pavičić uopće nisu dio ove priče, ne znam otkud ti sada oni... nisam govorio o pojedincima nego o mentalnom stanju grada !

Što se tiče gange, razlika između tebe i mene je što gangu volim (i poštujem) kao dio kulturnog nasljeđa, kao dio tradicije ovog naroda... a za tebe je ona nemelodiozno jaurlukanje s priprostim tekstovima...  ponavljam (a ti to elegantno izbjegavaš) nije stvar u voljeti i ne voljeti, već o poštivanju i nepoštivanju... i uopće je glupo tradiciju mjeriti kao da se radi o zabavnoj glazbi !!!

Kad bi ganga zvučila još 100 puta ružnije i grezije svejedno bi je volio, jer kad čujem to pivanje čujem glasove svojih predaka...
Željeli to priznati ili ne ganga je u srži Imotskog ! Znam da bi neki volili da su klape... ali nažalost nisu !
« Zadnja izmjena: 27 Prosinac 2008, 13:22:00 poslijepodne Podi »

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #25 : 27 Prosinac 2008, 13:07:55 poslijepodne »
Ne znam koliko je samo ganga na glasu kao "ružna" jer kad na hr2 zasvira lado ili dvojnice, diple ili tambura svejedno, većina "uhom mlađih" slušatelja reći će: pribaci to cviljenje. To je kao da slabije pismenom hrvatiću ponudiš uglatu glagoljicu ili običnu ćirilicu, neke stvari jednostavno nisu zrele u fizičkoj konstituciji osobe. A kako se radi o drugačijim tonskim skalama od obične, to uho trpi više nego od "havy-metala". Sad taj političko orjunaški dio priče ne bih dubio, ali da imoćani ponekad slušaju glazbu koja je prirođenija urođenim primorcima, istina je, kao i njihova potreba da zanose na splitski.
Dosta parola.

Offline Podi

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 171
ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #26 : 27 Prosinac 2008, 13:31:38 poslijepodne »
Ne namećem da su Imoćani redom orjunaši, ali da je u svoje vrijeme bila jedna od najbrojnijih gradskih udruga to nesumnjivo stoji . Ne gledam to u nekakvom političkom kontekstu već više kao traženje uzoraka velike nesnošljivosti građana i seljaka, tako i međusobno potcjenjivanje kultura ?! Ako ćemo pravo građani su u većini slučajeva "došljaci", dok su seljaci autohtono stanovništvo, tu je valjda srž nerazumijevanja ? Ti "došljaci" se nisu nikad mogli naviknuti na opori zvuk gange, jednostavno jer su pripadali jednom drugom kulturnom nasljeđu.

Krunoslav Zujić: "
Citat:
Na području Krajine, osim poznatih stranaka (HSS, ilegalna KPH i dr.), djelovalo je i nekoliko organizacija koje su okupljale većinom mlađe ljude različitih političkih stajališta. Još 1921. u Imotskom je osnovana Orjuna (Organizacija jugoslavenskih nacionalista), zatim Sokol (s ciljem razvijanja tjelesnih sposobnosti, tj. gimnastike). Osim u Imotskom, gdje je bila i posebna Sokolana (danas dvorana Pučkog učilišta), najbrojniji sokolaši bili su u Krivodolu (sokolska četa Krivodol–Crnogorci osnovana je 14. lipnja 1922.) i Prološcu tu je bio i Sokolski dom).

Većina sokolaša-gimnastičara bila je apolitična, bolje rečeno sveslavenski orijentirana. Sudjelovali su na međunarodnim sokolskim sletovima u Varšavi i Pragu, gdje su imali i zapaženih rezultata (a odatle su donijeli i sokolsko-slavensku himnu Hej Slaveni), dok je jedan dio bio projugoslavenski, prorežimski pa čak i pročetnički opredijeljen. Nasuprot Sokolu bilo je Katoličko gimnastičko društvo Orao, osnovano u Imotskom 2. rujna 1922., a u Podbablju 1926. Prostorije društva u Imotskom (tzv. Orlana) sagrađene su 1926. (današnja samostanska dvorana). Orao je zabranjen 1927., ali djelatnost njegova članstva nastavljena je i kasnije (pod drugim imenima), a po uspostavi Banovine Hrvatske osnovan je Hrvatski junak (1940.).[4]



« Zadnja izmjena: 27 Prosinac 2008, 14:38:47 poslijepodne Podi »

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #27 : 27 Prosinac 2008, 14:34:11 poslijepodne »
orjunaši su pretpostavljam bili političko kulturna grupa koja je imala aspiracije da hrvatska bude integrirani dio nekih drugih državnih jedinica pa su nastojali u narodu zatomiti svaku kulturnu drugačijost koja bi smetala slobodnoj integraciji, kako jezik, tako i ostalo, a za dobre činovničke plaće i namještenja koju bi im takva alijansa nudila, kao i za osjećaj "bolje kulture" zaogrnute u plašteve napretka i bijega od onoga što bi bilo balkanština. Svaki politički stav u hrvatskoj povijesti iskazan od veće grupe je plod političke situacije i stiještenosti sa istoka ili zapada.Animozitet na gangu jest netrpeljivost prema "primitivnom" u nama, a težnja novotariji. U sukobu ovoga rađa se kultura.
Dosta parola.

Offline Podi

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 171
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #28 : 27 Prosinac 2008, 14:50:18 poslijepodne »
The prevalence of the Italian culture and the language, the domination of Italianists in municipal assemblies but also the systematic efforts and the gradual affirmation of the populist i.e. Croatian component, made for the dynamic political configuration of the then Dalmatia in which about 20,000 Italians were electorally privileged in relation to more than 400,000 Croats, and consequently were able to control the regional Sabor (parliament) and the municipal councils. The Dalmatian identity was largely identified as a superior urban civilization as opposed to the despised countryside beyond the city walls. Unlike the populist autonomism of Split, imbued with a powerful sense of campanilism, the Zadar autonomism was imposed from above with the purpose of unifying the elites of ethnic Italians, Germans and Croats. Since Zadar prevailed, its ideology of Dalmatianism led to Italianization, irredentism and eventually to the exodus of those whose Italian identity option was considered dominant and “the only right one”.

http://www.ceeol.com/aspx/issuedetails.aspx?issueid=e7d20823-99bf-4c13-8dfb-83f54075620a&articleId=1cea2aef-9cac-4ad5-b8f7-abdf9da9e558

Ne znam gdje sam točno pročitao, ali zgodno zvuči da su ovi gorštaci s planina (popularno Vlaji) u svom nastupu uvijek imali nešto ponosno, kako kaže, upravo zbog tog osjećaja starosjedioca...
« Zadnja izmjena: 27 Prosinac 2008, 15:17:56 poslijepodne Podi »

Offline Slovak

  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 3.393
  • Bez cezure.
Odg: ZATVORENO,OTVORENO
« Odgovori #29 : 27 Prosinac 2008, 18:27:07 poslijepodne »
Sokolarenje kao način lova zakarpatskim praslavenima je bilo je poznato. Kad su preselili na ova brdovitija područja sokol kao lovački pomagač je nestao. Ipak ima nekih ostataka pojave u sjevrnoravničarskim dijelovima hrvatske. prof. Belaj je imao jedno zanimljivo predavanje o kasti sokolara, o prezimenu čičin koje uvijek dolazi u spoju sa nekim drugim imenom a koje su nosili sokolari, o tome kako su slaveni učili druge narode nešto činiti pa sami to zaboravljali pa plaćali te druge da im obavljaju te poslove. Mislim kako se radilo o mongolskim grupama koje su sa svojih velikih ravnica ponovo donijeli sokola na mađarsku ravan.
Pitam se ima li tragova pripitomljavanja sokola za lov na ovom području.



Sokolarenje je nekad u prošlosti nosilo u sebi sve elemente viteškog lova, a njim su se bavili vladari i plemstvo na dvorovima. Ljudi koji su odabirali, odgajali mladunce i obučavali same sokolove ili orlove za lov zvali su se "sokolari". Svjedočanstva o tome prisutna su i dan-danas na umjetničkim slikama, freskama i nadasve u starim zapisima. O sokolarenju i najčešće spominjanom sivom sokolu  ( Falco peregrinus ) napisane su mnoge pjesme i priče. S aspekta ornitologije, u tom periodu fondovi grabljivica, orlova ( Aquila ) i sokolova ( Falco ) nisu bili ugroženi kao danas.

Sokolarenje se do danas zadržalo u Kazahstanu (lov orlovima) i arapskom svijetu, te nije slučajno što je Abu Dhabi (Ujedinjeni Arapski Emirati) izabran za održavanje međunarodnog simpozija o sokolarenju kao "svjetskoj baštini", kako se navodi u spomenutom članku. Kod arapskih sokolara u lovu je prisutna, još i danas vrlo naglašena, tradicionalna simbioza konja i sokola.


Sokolovi, orlovi ali i mačke izuzetna su pomoć u lovu na miševe.
« Zadnja izmjena: 28 Prosinac 2008, 03:30:06 prijepodne Slovak »
Dosta parola.