Što još trebaju ostavit (ne)upućenoj javnosti dojam da je po narečenoj tematici najvjerodostojniji Nikodem Milas s kvačicom?
ne igraj se zđavlon jes čujo. nisi dokaza da ih brez kvačice imade tamokar.
Tamokar? Izgleda da ih ima puno bliže. Ono što Mijo bez ikakve ograde i navođenja izvora širi danas, ni Nikodim se nije usudio navodit 1901., nit dovodit u kontekst fra Stipana Vrljića, Rošu arambošu, Vuka Karadžića, Srbe sve i svuda…
Ko to širi Vukovske i Nikodimovske predaje bez ograde i za čiji račun?
Ko se tu z đavlon igra? I što bi ti u kontekstu ovoga upisa bilo koji Vlajčić iz Vlajčića sa Zavelima s gnjevom pravednika reka bilo kojem Milasu ili Milašu?
Gori Milas od Milaša?
Nije krv pura?
Kilo — dvi marke?
Ko to tamo…?
Kad no je bijo Tridentski koncil?
Od kad pravoslavni u Dalmaciji vode matice i pišu prezimena?
Za mletačke uprave? Kad?
Za austrougraske uprave? Odkad?
http://www.imoart.hr/forum/index.php?topic=572.0Kad je zapisan prvi Vlajčić u matice i starostavne listine?
http://www.ogorje.net/povijest/maticne-knjige-zupa-muckog-podrucja/15.htmlMijo Milas
@tomislavcity, ponavljam:
"Zanimao me je i zaselak Vlajčići, na padinama planine Zavelima. Prema sačuvanoj predaji iz Hercegovine su došla dva brata Vlajčića u Imotski. Bilo je malo zemlje za obojicu, pa se dogovore da jedan od njih krene dalje. Otišao jedan od braće, našao vodu u Zavelimu i tu se nastanio s obitelji. Posjetio ga hajduk Roša (Ivan Bušić) i naredio mu da prijeđu na katoličku vjeru, inače ce ih sve pobiti. To oni naprave. O ovome znaju Vlajčići iz Imotskoga. Prije Drugog svjetskog rata, kada bi bili srijedom na pazaru u Imotskom, a padala bi velika kiša ili bi zakasnili, Vlajčići iz Vinice bi prenoćili u Imotskom kod svojih prezimenjaka. Sada se lijepo vidi taj zaselak, ali nema u njemu stanovnika, osim jedne starije ženske i muškarca. Poneki dođu vikendom iz Splita, gdje su zaposleni, ali se nitko od njih stalno se ne vraća. "
http://www.tomislavcity.com/content/view/1871/45/
Tolić, Zvonko.
Društvene prilike u Imotskoj krajini za vrijeme mletačke vladavine, u: Runovićki zbornik 2, Runovići, 2003., str. 325—356., fusnote 24. i 25. na str. 334.:
"(24) Godine 1717. oslobodio se Imocki od Turaka i došao pod vlast republike mletačke (na stranici 325. svoga djela Milaš govori da je Imotski oslobođen u svibnju — op. a). Za vrijeme pošljednjih ratova sa Turcima bila je mal ne opustjela imocka krajina, "a tomu biše krivi naši ljudi kršćani jer podjoše bižati", (citira Kroniku fra Stipana Vrljića — op. a.) kažu fratri u svojim knjigama. Po nagovoru arhim. Stevana pređe tada iz Hercegovine u Imocki pod vlast republike 180 srpskih porodica (okolo 1400 duša), koje i sastaviše novu crkvenu opštinu i odj edne turske džamije, koju im ustupi proveditor Moćenigo, urediše privremeno sebi crkvu. Nekoliko godina poslije osobitim dukalom od 10. jula 1722. g. bila je sasvijem uređena ta opština. [92] Između naroda, što je tada doselio u Imocki, neki su bili iz Zubaca blizu Trebinja, nedaleko od crnogorske granice i svoju naseobinu kod Imockog nazvaše „Crnogorci", kao što se dotično selo tu i danas zove. Radi ovoga fratri nazvaše Crnogorcima sav ovaj narod, što se sada u imockoj krajini naselio, a po vjeri gospoda fratri u svojim spisima zovu ih "hrkaći", i poučavaju one, koji hoće da im vjeruju, da „za Turčina ne bijaše nijedne cigle hrkaćke kuće u svem kadiluku." (citira Kroniku fra Stipana Vrljića prema Zlatoviću — op. a.) Da su se mučili fratri da zagospodare oni u Imockom i da su u tome i uspjeli, osnovavši 1735. god. svoj manastir, i da su radi toga morali mnogo da pretrpe od "hrkaća", tο kažu fratri i to pišu, ali neće da kažu, kako su postupali sa pravoslavnima, i kakva su srestva upotrijebili bili da dođu tada do uspjeha, kao što su došli. Činili su ono što su prije učinili bili u vrličkoj krajini i djelomice u Kninu, a što nam je poznato, te nećemo ovdje da istu stvar ponavljamo. Trebalo im je „puka" da sastave svoje parohije i da žive slobodno, pa to su radili sada i u Imockom, uznemirujući pravoslavni narod, dok ne postigoše što su htjeli. Kačić je bio spljetski arcibiskup, pa lako im je bilo goniti "hrkaće". Ali su ti isti "hrkaći" sa svojim sveštenicima znali muški suzbijati fratre, a glavnim načinom blagodareći u prvo vrijeme mudrom crkvenom starješini Stevanu. Vlasti mletačke priznale su svu zaslugu Stevanovu, što je oživjela bila tada imocka krajina, i to priznanje će u javnom spisu 1720. godine središnjoj vladi iskazati svečano proveditor Moćenigo. Nikodim Milaš,
Pravoslavna Dalmacija, Sfairos, Beograd 1989., 358—359.
(25) Vidi: Fra Stanko Bačić,
Osvrt na osnovne stavove i tvrdnje u knjizi Pravoslavna Dalmacija E. Nikodima Milaša, Zadar 1998."
[92] St. arhiva zad. ep., br. 230.
Da ne bude zabuna, a s ovakvim "povjesničarima" ne bi me ni to začudilo,
ta Milaševa knjiga je izdana 1901. godine.
Uz ovakve .hr-wikipedičare;
Ivan Rošo Bušić (?-1783) (nu jopet Ante Ivankovića).
Fra Stjepana Vrljića nema na wikipediji ko ni Stipana, online zavičajci nisu se potrudili navesti godinu smrti, a ni offline se nisu prikinili.
Fra Stjepan Vrljić (oko 1677. — 1742.) prema:
Pezo, fra Bruno.
Fra Stjepan Vrljić — svjedok, učesnik i tvorac sudbonosnih događaja imotskoga samostana od 1715. do 1738., u: Čuvari baštine, Imotski 1989., p. 151—172., (vidi str. 152. i opasku [9])
Aleksandar Bačko
@imotacaffe,
@index.hr…
Crnogorci
@forum.hr…
64. selo CRNOGORAC i VINAC timar posadnika tvrđave Čačvine
Crnogorci
pp473:
Natuknica o Kostričićima (alias Crna Gora u Slivnu) može nam nešto reć o ubikaciji defterskog sela Crnogorci u Imoti prije ikakva naseljavanja Montenegrinaca.