Autor Tema: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE  (Posjeta: 142573 )

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #255 : 14 Travanj 2014, 22:12:18 poslijepodne »
Duge njive i imaju ispod Privora a po riječima moga prijatelja i arheologa (Studirao davno u Zadru)  on ima neke takve naznake i spoznaje da je u Šarića ogradi tik do izvora Vranjača bilo  nekakvo veliko odmaralište Rimskih legija...

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #256 : 14 Travanj 2014, 22:15:47 poslijepodne »
Isto tako postoje Duge njive o kojima je govorio Ivan od Roga tik do Veleševa greblja (Veleševo greblje je pogrešno ubicirano na google earth)...

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #257 : 14 Travanj 2014, 22:38:53 poslijepodne »
Isto tako postoje Duge njive o kojima je govorio Ivan od Roga tik do Veleševa greblja (Veleševo greblje je pogrešno ubicirano na google earth)...
Te Duge Njive su me ovdje na katastarskoj karti navele da pomislim da je rimsko naselje  u Roškupolju tu a ne kod Pavlovića. Ne čini mi se da bi u samom polju bila dva rimska naselja. Ove druge Duge Njive (Radimski) kao i trasa rimske ceste preko Dizdaruše (od Brišnika) u Roškopolje (baš u polje) jasno govore da je u polju bilo najmanje jedno rimsko naselje.
Duge Njive su u Arheološkom leksikonu BiH jedini lokalitet na području Roškapolja uz koji se spominju rimske zgrade.
Ponovo ću pogledat navedeni izvor jer kako sam sinoć prepisivala iz leksikona ovdje kao izvor naveden je Radimsky 1894. Na internetu je dostupan njegov rad iz 1896. u kojem govori o Dugim Njivama. U Glasniku Zemaljskog Muzeja iz 1894. u radu "Starine kotara županjačkog" koji izgleda na prvi pogled kao prijevod ovog iz 1894. ne vidim taj dio s preciziranim Dugim njivama kao u radu iz 1896. pa ni na stranici 318. prema referenci iz AL BiH.
Edit. Upravo provjereno. Ovom jednom internetskom izvoru toga rada nedostaje upravo ta 318. stranica u pdf. datoteci! Slučajno!? Teorija zavjere? Đava podvuka uže?
Memljiv papir je memljiv papir. Ponovo prigledat čitav broj.
Edit. Pregledano. Viđena stranica 318. Nema spomena Dugih Njiva u GZM 1896:318.
Ili je urednik GZM-a skratio tu rad Radimskog, ili je Radimsky u WMaBuH 1896. dopunio članak, a autoru u AL BiH se za taj rad učinilo da je prijevod bez izmjena i dopuna (kao što se i meni činilo prelistavanjem i površnim čitanjem dok mi nije zatrebalo ovo područje u tomu radu).

Google Earth je dobro ubicirao Veleševo greblje. Bolje ne može. Zbog prirode digitalnih karata i njihove razlike u odnosu na papirnate bolje ih i ne može ubicirati. To je područje tipa (area, locality) i na papirnatim kartama se upisuje posebnim stilom slova razvučeno preko lokaliteta i/ili područja. Ove digitalne karte predočuju područje točkom i dodatnom naznakom o kojem toponimu se radi (područje, lokalitet, naseljeno mjesto, izvor, vrh,…).
« Zadnja izmjena: 14 Travanj 2014, 23:08:19 poslijepodne glonga »

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #258 : 14 Travanj 2014, 22:42:11 poslijepodne »
@glonga iako nemam niti "S" od recimo sci  nego imam samo šć=šćap u ruke i za ovcam tu i tamo se u mojoj blentavoj glavi upali nekakva lampica tako da sam i sam prije  nekih 10-ak godina povezao Veleševo greblje sa Slavenskom mitologijom još kada sam čuo da je tu navodno ukapana uginula stoka (možda i rogata) pomislio sam to je to...No nešto ti drugo želim reći nešto  što si propustio iako ti je svo vrime pred nosom  i na neki način ide u prilog tvojoj teroriji a to je lokalitet u narodu zvan P(a)eraguše za koje mislim da nisu nazvane po onom Peri Peragi Ljubasu (Veliki kameni križ podbočen rukama Roškom groblju) nego se tribamo malo vratiti unatrag...U Staroiransko podrijetlo hrvata...U staroperzijskom kraljevskom proglasu iz Bagistana (Bh. III. 44) navodi se ime mjesta PARG smješteno na jugu kraljevine Parse. Istoimeno mjesto PARG postoji u Gorskom kotaru nedaleko od Čabra. Riječi ČABAR i PARG izvorne su staroperzijske riječi. Poznajemo i naselje PARAGE blizu Novog Sada, i PARAGINE njive u Roškom polju kod Duvna....Uvik se držim one "Dite materi" ali eto omakne se i meni da se "umetiljam"...;)

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #259 : 14 Travanj 2014, 22:47:07 poslijepodne »
Veleševo greblje je tik do "Kasara" tik do onog brdašca "Grede" di se vidi borova šuma i tu se ukapala psljednja Turska obitelj u Roškom Polju koji su živjeli ondje di su današnji Sučići  mislim da se to tada zvao "Odžak" i ulica prema groblju kao i bunar do Sučića se naziva "Odžački"...!

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #260 : 14 Travanj 2014, 23:15:05 poslijepodne »
http://37.media.tumblr.com/cd2cde57613760aa0bfb07c6f13fc2a7/tumblr_n40mvzNKbQ1txjp1wo1_1280.jpg

Ovo i jesu Duge njive i uvik je se pričalo da su tu pronađeni ostaci nekakvih temelja neznam čega ali je bilo navodno većih dimenzija...

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #261 : 14 Travanj 2014, 23:26:49 poslijepodne »
Ovo i jesu Duge njive i uvik je se pričalo da su tu pronađeni ostaci nekakvih temelja neznam čega ali je bilo navodno većih dimenzija...

Nikako se ja i ti sporazumit. Ne sporim ja to ništa, nego nisu to one o kojima govori Radimsky (1896:168) ovdje jer i Radimsky i I. Marijanović (autor priloga o njima u Arheološkom leksikonu BiH) i koje Marijanović navodi u jednini kao "Duga Njiva", evo i uslikano, a Radimsky kao na gornjem linku "Duga njiva izpod Privora".



Ne znam da je Radimsky igdje još objavio 1894. kakav rad na kojem bi bile spomenute druge duge njive i to baš na str. 318.
U GZM-u iz 1894., a tamo ih nema, a baš na toj stranici spominje Roško Polje. Ima ih u radu Radimskog iz 1896. u WMaBuH što je očito na gornjem linku koji upire baš na tu stranicu (168.) u tom radu u WMaBuH.
« Zadnja izmjena: 14 Travanj 2014, 23:30:54 poslijepodne glonga »

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #262 : 14 Travanj 2014, 23:53:32 poslijepodne »
"Duga njiva izpod Privora"? Sad se može postavit pitanje sa koje strane Privora...Prema Vranjačama ili prema Okruglicama?...Mislim da ovaj moj arheolog ima odgovor na to pitanje no nema ga na fb...Kopa po Njemačkoj no ne u struci..;)...Neznam na koje Duge njive (Od jednine  lako se stvori množina ili obratno) je mislio Radimsky no naši stari su pričali o tome da je to upravo na našim dugim njivama...Ta moj did je rođen 1861.g. i moj pokojni ćaća je to mogao čuti od njega no nažalost nikada ga nisam pitao ali sam čuo od drugih ljudi...

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #263 : 15 Travanj 2014, 00:05:00 prijepodne »
Sad se može postavit pitanje sa koje strane Privora…

Baš se ja i ti nikako ne meremo razumit. Pa piše ti lipo Radimsky s koje je strane Privora. Knap(p). Samo nije napisa s koje je strane puta, sjeverne ili južne, a nema je imentovane na katastarskoj karti, a meni lino razmirat koja je parcela 60x20 nit znam pročitat s katastarske di točno počinje Privor jer nema slojnica na katastarskoj karti. Komentari u vitičastim zagradama su moji {}, a razmacima iztaknut tekst izvornika je prikazan ovdje u kurzivu. Neizravno se može smatrat da je dao i stranu puta, prema onom na koju stranu od sela su tragovi rimske ceste.

(Radimsky 1896:168)
»In dem grösseren Thale von Roško polje werden gleichfalls häufig römische Münzen gefunden.

Es wurde bereits erwähnt, dass bei Dolnji Brišnik Spurrillen einer römischen Strasse vorkommen, deren Richtung gegen das Roško polje weist. Es ist mir zufällig gelungen, die Fortsetzung dieser Strasse in Form von Spurrillen südlich vom Strbina-passe am Gehänge gegen das Roško polje in der Nähe des südlichsten der drei Tumuli im Norden der Einschichte Orlović bei dem Dorfe Hambar zu finden. Im westlichen Theile des Thales von Roško polje traf ich die Rillen dieser Strasse südwestlich vom Dorfe Konin {Krnin} unweit des dortigen Ponors (Karstschlundes) am Reitwege gegen Rošnjaća, {Rošnjača} respective Vinica wieder an.

Im weiteren Verlaufe dieses Reitweges fand ich im westlichsten Winkel des Thales von Roško polje, knapp vor dem Anstiege gegen Rošnjaća, {Rošnjača} in dem Riede Duga njiva izpod Privora, eine Ackerfläche in einer Länge von mehr als 60 M. und einer Breite von 20 M. ganz überstreut mit Steinstücken, an denen Kalkmörtel anhaftet, mit römischen Ziegelstücken, ziegelgemischten Mörtelknollen, Ziegelbetonstücken u. dgl. Der übrige Theil der Aecker war ganz frei von Schotterbeimischung, und es müssen an dieser Stelle neben der einstigen Strasse zwischen Dolnji Brišnik und dem Strassen-knotenpunkte Vinica römische Gebäude gestanden haben.«
« Zadnja izmjena: 15 Travanj 2014, 00:10:51 prijepodne glonga »

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #264 : 15 Travanj 2014, 00:18:37 prijepodne »
"Baš se ja i ti nikako ne meremo razumit. Pa piše ti lipo Radimsky s koje je strane Privora. Samo nije napisa s koje je strane puta, sjeverne ili južne," Iako samo  natucam Njemački nije mi palo na um da makar pokušam na google prevoditelj da  prevedem...Misilm da ispod Privora južno nema takve površine koja bi se dugom njivom mogla nazvat sve tamo do izvora Vranjače no tik ispod Privora sa sjeverne strane ima jedna takva površina...Bila su dva puta jedan ovaj kuda ide asfalt i koji  gotovo da i nismo koristili jer je bio jako strm i razrovan dok je drugi bio desno di je sada kamenolom i imao je sto krivina...

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #265 : 15 Travanj 2014, 00:23:41 prijepodne »
Misilm da ispod Privora južno nema takve površine koja bi se dugom njivom mogla nazvat sve tamo do izvora Vranjače no tik ispod Privora sa sjeverne strane ima jedna takva površina...Bila su dva puta jedan ovaj kuda ide asfalt i koji  gotovo da i nismo koristili jer je bio jako strm i razrovan dok je drugi bio desno di je sada kamenolom i imao je sto krivina...
Izgleda da se ni na nimačkom ne razumimo.
»…im westlichsten Winkel des Thales von Roško polje…«
Moremo vako do amena.

Offline Delmata Dinaroid

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 188
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #266 : 15 Travanj 2014, 00:46:57 prijepodne »
"im westlichsten Winkel des Thales von Roško polje...polje u najzapadnijem kutu Roška Polja"?...Sad se sjetih arheolog kojeg sam spominjao je mišljenja da se ovdje odnosilo na polje kao polje a ne kao čitavo selo sa Vranjačama i po njemu je ovo ispod Okruglica tik do Privora (Preko puta Križića kuća) jer kada prijeđeš  Privor tada polja niti nema osim jedne jedine livade...

Offline geoherc

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 201
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #267 : 15 Travanj 2014, 08:45:52 prijepodne »
Postovanje,
Ljudi kolko vidim -- (nemojte se uvrijediti) ovo je teska demagogija - ali ko voli nek izvoli -- sretno vam u prici prici i prici --- i samo prici.
Pozdrav s foruma ilitiga pricalice uz iskren savjet da probate malo odmaknit prste od tipkovnice i oci s ekrana jer vidim da ste zabrijali dobrano.
Cao

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #268 : 15 Travanj 2014, 12:19:08 poslijepodne »
…vidim da ste zabrijali dobrano.

Jesmo. Nego, shavaćam li ja preozbiljno točnost OGK? Meni i dalje čudno da je netko nosio uz padinu miocensko kamenje za zidat ove zidove koji su po karti na krednoj podlozi. Ili na granici različitih podloga tu ima ±100-injak metara izmiješanih stijena. Količina kamenja u ovim zidovima nije mala. Granica miocenske podloge je geodetski u niže. I dalje mi nije jasno to kamenje tu. Na čitavom polju nema terasasto položenih zidova, a ni ovde se ne vidi (kad vidim forografije od jučer) da bi erozija odnijela plodno tlo s toga komada zemlje sve da i nema tih poprečnih zidova. Evo, recimo čišćeno polje od kamenja, ali bi bilo kamenje na granici svake parcele koja je očišćena od kamenja.
Na sličnim sastavima planine i polja ima ovakvih terasa i terasastih površina obradivog tla, prezidanih i podzidanih zidovima, ali je na takvim mjestima vidljivo da je priroda kamen donijela odozgo.

Ovdje na ovom trokutu kojem su stranice ugrubo 300 metara kamenje je donešeno odozdo. A komu se nosa kamenje 100 metara bez potribe? I to uzbrdo.
Ili je raskopana kakva velika gradina i niz tumula pa kamenje presloženo u zidove parcela? Ne vidjeh ništa na kamenju u zidovima što bi uputilo da su iz kakvih ruševina u kojima bi to kamenje bilo povezano žbukom, niti kakav trag klesanog ukrasa koji bi upućivao na spolij iz ruševina u tim zidovima, ali i arheolozima se rijetko posreći u jednom danu promatranja zidova ugledat kakav komadić spolija.

Na prvi pogled, prije ovih fotografija, mi se činilo kao nanos s planine, a onda kad se pogledaju uvale nije logično.
Ili ćemo reć da je zbog čela navlake i još jednog presjeka tu i na površini na širem području materijal razlomljen ali kredni bi trebao bit po karti.
Ili eocenski iz blizine ovoj podlozi i čelu navlake i rasjedu. Granica između krede i eocena na površini ni po fotografijama od jučer ni sa satelitskih tu meni nije problematična.

Zašto je u zidovima miocensko kamenje ako je tlo po karti kredno? Eto to meni nije jasno. Razumijem da vjerojatno ni ja ni ti ne smatramo ovaj ili bilo koji forum mjestom na kojem će mi netko jednim upisom kao čarobnim štapićem ulit u glavu sve potrebno predznanje i učas objasnit geologiju, fiziku, kemiju…

Meni je ovoliko kamenja i dalje nejasno u ovom trokutu sa slijedeće slike. Evo da je unutar trokuta miocenska podloga pa se razmrvila od čela navlake i rasjeda. Pa i da je geodetski iznad kakav komad miocenske podloge, pa spuzalo gravitacijom, potresima…, ali miocenska podloga je po karti geodetski niže.
Ili je stvarno unutar tog trokuta na slijedećoj slici podloga miocenska, a ja imam iluzije o preciznosti geoloških karata?



Vinx, jesl li ti locirao Duge njive izpod Privora? I jesu li ti uopće zanimljive?
« Zadnja izmjena: 15 Travanj 2014, 12:49:46 poslijepodne glonga »

Offline vinx

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 749
Odg: PEČAT KURIJE ROŠKO POLJE
« Odgovori #269 : 15 Travanj 2014, 12:50:00 poslijepodne »
Postovanje,
'' jer vidim da ste zabrijali dobrano.

...i ja sebi ovo govorim,,al' evo moram.Naime ovaj" trokut" je zasigurno "problematičan".Ništa u Roškom polju kao ovdje nije viđeno,,sinoć nema sa koje strane nisam prišao,odozgo,s liva,desna,tamo,amo,samo nisam odozdo+ ova velika količina lijepog kamena..koje ove donje njive ne mogu  dati,barem u ovoj količini,i koja je svrha ili možda griješim i zašto?ko da smo u dalmaciji ili nešto slično ovome
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tilurij radi poređenja
-u ovoj jarugi odma do trokuta izvor -ono na vrh brda vrba mrda


--i još nešto
zašto sam ja na vrhu Mošnjače,same gradine 120X70m u sedmom mjesecu(20.07.2013.g) imao ovu travetinu koju viđam gdje ima puuno vode,,al na njoj nije močvarno,tvrdo pod nogama,doduše ima je malo manje i po padinama same(gradine)....dalje je sve obična,ova naša planinska...eto to mi je ostalo malo pod?za razmišljanje..

-i ia ,sa nje (Mošnjače) puca pogled i livo,i desno i tamo,i vamo---roško,zagorje,duvanjsko,tušnica,itd ...a i vode okolo,u blizini,vidi onu austrougarska karta pa opet-na vrh brda vrba mrda

itd
« Zadnja izmjena: 15 Travanj 2014, 13:30:48 poslijepodne vinx »