Autor Tema: HR brodogradnja  (Posjeta: 4574 )

batakljun

  • Gost
HR brodogradnja
« : 19 Siječanj 2013, 18:24:59 poslijepodne »
potaknut današnjim člankom iz Jutarnjeg lista.....

http://www.jutarnji.hr/splitski-skver---nitko-nas-nece-ugasiti--osnovat-cemo-nezavisnu-republiku-brodosplit-/1079541/


konačno da je netko, makar i na bolnoj temi o brodogradnji na novinski papir stavio sljedeće:

Hrvatska brodogradnja je većinom svoje turbulentne povijesti, pa i u najboljim danima osamdesetih godina prošlog stoljeća, imala dvostruko, janusovsko lice. Jadranska brodogradnja je tada bila treća u svijetu po naručenim tonažama (prvi je bio Japan ), pljuštale su nagrade za kvalitetu brodova i inovacije, ali je istodobno financijska bilanca bila vrlo diskutabilna, većinom falsificirana ili zatajena. To su bila vremena kada je na navozima bilo šest ili sedam brodova koje je gradilo 7210 zaposlenih, izrađivale su se i naftne platforme, a bilo kakve financijske dubioze bile su pokrivane obilatim državnim subvencijama i kreditnim linijama “specijaliziranih” YU-banaka.

kao što vidimo, i u to su vrijeme pucali od zdravlja....

ali piše i dalje:

U posljednje dvije dekade država je samo na ime sanacije, ne računajući subvencije u iznosu od deset posto vrijednosti broda, u Brodosplit ulila oko osam milijardi kuna, a s novim programom restrukturiranja ta će brojka doći do razine od blizu deset milijardi kuna...

podsjećam štovano obćnistvo da sam u više navrata iznosio podatak o ukupno 30ak milijardi kuna u cjeoukupno HR brodogradnju! a, šta'š....

podsjećam također na višekratno ponavljanu konstataciju o nužnosti privatizacije (ne samo u brodogradnji), a kao krucijalan argument navodim sljedeće:

Uprava provodila anketu među tim zaposlenicima na temu sporazumnog raskida ugovora o radu uz otpremninu od 98.000 kuna, i to u prvome redu među onim radnicima koji su imali uvjete za prijevremenu mirovinu, ali se na taj “natječaj” javilo jedva 50 radnika

daklem, firma propada, nije valjala ni kad je većina danas zaposlenih još kakila u gaće, ali kad se predloži raskid radnog odnosa, uz pozamašnu otpreminu.... nema velika interesa! ali zato, borbeni duh ne popušta:

Osnovat ćemo Nezavisnu državu Brodosplit ako bude trebalo, ali niti će Debeljak ući u Brodosplit, niti ćemo dopustiti Vladi da ugasi naše poduzeće

ili bar ne popušta ispod minimuma:

Mi predlažemo da se u Brodosplitu provede program radničkog dioničarstva, kao što se radi u Uljaniku, a ako je to protivno ugovorenim odredbama s Europskom komisijom, onda nam takva Europa ne treba

sve u svemu, nitko od vrlih sindikalaca ne govori, odakle jaspre.... oni bi po cijenu ulaska u EU zadržali svoju firmu, naravno uz uvijet da netko drugi plati ceh!!!

štovano obćinstvo, prevedeno na pučki jezik, mogao bih i ja pozivati zainteresirane da se odupru diktatu europe, ako ja u buduće neću moć pit na račun kuće - ma što ta kuća o mom pijenju mislila....

jada, jada.... a kad za dan borca budemo slušali splitski festival kuknjave o propasti firme, unda će se svi čuditi....

batakljun

  • Gost
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #1 : 21 Siječanj 2013, 08:55:56 prijepodne »
aa-haaa

sjetili su se i neki drugi, onoga oo čemu godinu dana manje-više šute

http://www.jutarnji.hr/hrvatskoj-10-dana-da-nade-rjesenje-za-brodogradilista-i-neumski-koridor/1079984/

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #2 : 24 Siječanj 2013, 09:35:49 prijepodne »
daklem, firma propada, nije valjala ni kad je većina danas zaposlenih još kakila u gaće, ali kad se predloži raskid radnog odnosa, uz pozamašnu otpreminu.... nema velika interesa! ali zato, borbeni duh ne popušta:
Nema interesa? Bit će interesa, al nisu škverani glamci da se zakače za prvi mamac. Igralo se amo mauša i prija nega je poker stiga. Forpas, cupas i to.
Oni prid mirovinu ionako samo čekaju otpremninu pa da odu. Mlađi bi možda već i sami digli sidro da se ima di. Zagreb? Silicijska dolina? Sadit kupus u Saloni?

batakljun

  • Gost
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #3 : 27 Siječanj 2013, 10:20:21 prijepodne »
Mlađi bi možda već i sami digli sidro da se ima di. Zagreb? Silicijska dolina? Sadit kupus u Saloni?

ima se di... upregnit vlastite možđane i radit!

međutim naviklo se raditi za druge i kukati kako taj drugi iskorištava!

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #4 : 27 Siječanj 2013, 20:06:09 poslijepodne »
Bato ne prdekaj. Za radit za se ne triba škola nikaka. Džabe živaca i neprospavani noći.  :beat

batakljun

  • Gost
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #5 : 27 Siječanj 2013, 22:13:37 poslijepodne »
Bato ne prdekaj. Za radit za se ne triba škola nikaka. Džabe živaca i neprospavani noći.  :beat


sve, u svemu najlipše je radi za državu.... radiš kad možeš i koliko možeš. ako ustriba bolovanje - nikada problema.... a kad i ako firma krahira, tu su sindikati pa će bit sanacija, reprogramacija i slično, u najgorem slučaju dobra otpremina..... nisu ludi škverani - znaju oni tu abecedu, zato i ne žure. a štaš i kući po cile dane?


Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #6 : 12 Veljača 2013, 11:28:54 prijepodne »
Tito je radio jedno dva miseca u bravariji i vidijo da nema od toga ćara.


Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #7 : 12 Veljača 2013, 11:31:50 prijepodne »

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Thadée

  • Gost
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #9 : 15 Ožujak 2013, 16:35:46 poslijepodne »
Gledamo na državnoj televiziji, rasplamsala se priča unaokolo brodogradilišta, a u prvom obrambenom redu uz neizbježne sindikaliste, iste one koji su jurišali onomad na JNA, nalazi se i naš sumještenin koji kao pravi Vlaj tu i tamo nešto pobrka, ali neodvistno od toga, sveudilj se ispičava, ali ne odstupa od linije radničkih prava. Čestitamo mu!

Nego kako je to već uobičajno s javnom televizijom, u njihovim raspravama uvijek emocija, suza, ljudskih sudbina i prava, ali nigdje ni spomena novca, odnosno i kad ga se spomene onda kao pravi antikapitalisti peru ruke i bježe od teme prije nego se okuže i ogubave.

E, pa zainteresiranima za tu temu, donosim mali pregled financijskog stanja kako je prezentiran u službenim dokumentima!

Daklem, na zadnji dan GG 2011. grupa Brodosplit sastojala se od dva živa (brodogradilište i BSO) člana i jednog mrtvog u stečaju (Metaloprema). U njemu je radilo (i prisilno odmaralo) 3491 radnik, od čega najviše u brodogradilištu - 2695 ljudova....

Temeljni kapital tvrtke iznosio je 485 milijuna kuna, a dug je taj iznos premašivao za 2,3 milijarde kuna.
Treba reći da je dug Brodosplita par mejseci prije toga bio i daleko veći, ali je država Sporazum o uređenju imovinko pravnih odnosa s državom predala Brodosplitu nekretnine u vrijednosti od preko 2,5 milijarde kuna, što je taj dug skoro prepolovilo i dovelo na ovu cifru!

Ono što još više upada u oči je činjenica da je Brodosplit iz redovnog poslovanja samo u 2011. ostvario minus 428 milijuna kuna!
Pučki rečeno, u godinu dana su "popušili" imovinu firme!
Još kad se tome doda 345 milijuna kuna minusa iz financijskih aktvnosti društva.... AJMEN!

I konačno, ono što je najgore od svega, prihodi od prodaje (pučki rečeno BIZNIS) iznosili su 817 milijuna, čime je firma jedva pokrila trošak materijala (455 milijuna) i isplatila plaće zaposlenih (364 milijuna). Tu dolazimo do pitanja jesu li kooperanti krivi ili neki vrag ne štima ni unutra.... procijenite sami.


na kraju ono najbitnije:
naša talevizija puna emocija, empatije i brige za ljudske sudbine gotovo bezuvjetno traži "spašavanje" brodogradilišta (o ostalim subjektima ni riječi...) podsjećajući kako to nisu radnice Jugoplastike već opasni majstori koji su već jednom goloruki jurišali na tenkove JNA.

onim malo racionalnijim ostaje pitanje, tko je to dozvolio da firma ode u minus koji je preko 10 puta veći od kapitala.... to je naime situacija kad i ako dođe dos tečaja da se 90% dugova ne može naplatiti.... ali to je druga priča...
glavna je priča tko je "prodao" firmu? i valjda gdje su pare od prodaje.... kao što rekosmo, na sam spomen dugova spomenute firme, svi okreću glave... prave se englezi. "znate, mi prodajemo firma, nas ne zanima u kakvom je stanje... ona imati dubioza, ali znate to je duga tradicija, obrazovan radnici i to košta puno novaca. o svemu ostalom se možemo dogovorila kasnije...."

kad to nije teme, di će biti tema zašto bi vlada davala novac u nedogled... nikoga to ne briga, ponajmanje naše novinare, koji će kad bude tema nedostatka sredstava u zdravstvenom sustavu optuživati Valdu, kad bude priča o visokim porezima opet optuživati vladu, kad bude riječi o visokom dugu države opet oplesti po vladi.
nije li, štovano obćinstvo trenutak da se ti isti dogovore sami sa sobom i postave pitanje - pa zar nije politika beskonačnog davanja navca onima koji ne mogu poslovati ni na nuli, a kamoli u plusu barem malo kriva za taj državni minus - novine su pune sanadera i nejgovih par desetaka maailijuna, a ovdje se radi o milijardama!

ove odgovore dobiti nećemo, samo skrb za radnike i podsjećanje na silnu povijest zbog koje radna mjesta moraju opstati, a od kud će se to plaćati - e, to neka smisle linić i milanović, nisu sindikati tu da misle, a bogami ni novinari.
« Zadnja izmjena: 15 Ožujak 2013, 16:44:19 poslijepodne Thadée »

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #10 : 16 Ožujak 2013, 11:27:26 prijepodne »
Eto, kako smo vidili Brodosplit je sad u privatnim rukama. Ostaje vidit kako će privatni vlasnik upravljati jednom brodograđevnom tvrtkom i kako ostvariti pozitivno poslovanje uz obvezu zadržavanja djelatnosti i najmanje 2000 zaposlenih (trenutno je oko 3400 zaposlenih). Virujem da će se pokazati da je najveći problem brodogradnje loše ugovaranje poslova i dijelom zastarjela tehnologija. Brod je jedan od najsloženijih proizvoda, čija je izrada angažirala dosta radnika opremaših struka (bravari, tokari, strojomehaničari, električari...). S obzirom na trenutne teškoće s ugovaranjem izrade bilo kakva broda po povoljnoj cijeni, ove struke će postati gotovo nepotrebne. Prelazak na izradu jednostavnijih proizvoda (stupovi za vjetroelektrane i sl.) ove proizvodne struke ostavlja bez posla, a treba toga jako puno ugovoriti da bi se angažirali trupaški kapaciteti Brodosplita (brodomonteri, zavarivači, brusači...). Osim toga, izrada jednostavnijih proizvoda ne traži u tolikoj mjeri angažman inženjerskog kadra, niti zahtjeva u ozbiljnoj mjeri dodatni angažman kooperacije. Iz tog razloga novi vlasnik tvrdi da bi mu bilo dovoljno i 1000 zaposlenika. Još 70-ih su neki splitski ekonomisti predlagali škveru da diverzificira proizvodnju, ali nikad nije bilo odziva jer je brod škveru (bez obzira na isplativost) bio svetinja, a Tito je dovlačio ugovore iz nesvrstanih zemalja. Sad će se prije dogoditi da će brod u škveru biti rijetka ptica, a to je druga krajnost koja sa sobom donosi gore navedene probleme.

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #11 : 16 Ožujak 2013, 13:04:33 poslijepodne »
dragi moj potješe,
ovo što ti pišeš je demagogija socrealističkih ekonomista koji neukoj raji prodaju toplu vodu... ali da ne vrijeđam na prazno, evo tebi malo brojeva pa sam zaključi, a more ti i žena pomoć, navodno je jača u ekonomiji od tebe!

daklem, ovako:
brodogradnja je u jugoslaviji bila strateška djelatnost!
zašto?

bez dolora nisi mogao nabaviti naftu, a brodogradnja je bila jedna od rijetkih djelatnosti koje su donosile dolore i unda tito nije pitao kakva je bilanca niti kakvi su poslovni rezultati, njemu je bilo smo važno da dobije dolore....

a sad malo o makroekonomskom okviru!
mnogi nas danas (od guste santinija do "mesićevih makroekonomista") uvjeravaju da znaju kad je točno i gdje krenulo po zlu.... i onda tambaraju i tamburaju. pa evo malo o tome:
http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/tabid/69/articleType/ArticleView/articleId/186011/Default.aspx

hrvatski izvoz prošle (ne baš ekonomski osobite) godine i prva tri kvartala bio je 41 milijarda kuna iliti u dolorima: oko 6,5 milijardi dolora.
pokrivenost uvoza izvozom bila je 56,8%.

GOVORIMO DAKLE O PRVA TRI KVARTALA PROŠLE GODINIE!
ovi su rezulatati ociijenjeni lošima, katastrofalnima.... a ovdje treba nadodati da u ovo ne ulazi turizam (nije robna razmjena!) koji je lani donio gotovo rekordnu zaradu, ali nebitno, držimo se mi roba.


i sad slušam ja tebe kako se u one dane moglo, znalo, naravno sve s titinom asistencijom, jer uvjeravaju nas mnogi da su stvari krenule po zlo kad je on umro, a unda kad je franjo zavladao, sve đava odnijo i eto nas danas tu di jesmo!!!

vengo, ajmo mi malo na dokumentaciju iz moje crne aktovke.
1. godina je 1978. tito živ, prilično vitalan, još putuje... a naftna kriza (ona 1979) još nije počela.
da vidimo malo stanje jugoslovenske ekonomije. pa kaže, izvoz 101 milijarda, uvoz 180 milijardi.
POKRIVENOST UVOZA IZVOZOM  56,3%.
bogareti, pa to je gore nego ovo danas!
dakle jugoslavnija na vrhuncu, čuveni zamah (1975-1979) na svom vrhuncu, krize ni na vidiku, tito živ i pokretan.... omjer izvoz-uvoz gori nego danas kad nas je navodno operušao liberalni kapitalizam, kad nas je uništila privatizacija, tajkunizacija, kad smo proživlili još jedan rat (ko proživijo, tko priživijo), kad nam je zemlja devastirana i kad smo odradili najgoru ekonomsku krizu svjetsku u zadnjih 80 godina.
U NAJMANJU RUKU ZANIMLJIVO.
nadalje, iz slobodne dalmacije vidimo da je hrvatska u 3 kvartala 2012 godine izveza robe oko 6.5 milijardi dolora. sama hrvatska!
a jugoslavija u toj slavnoj 1978..... i to ciloj cilcatoj: 5,62 milijarde dolora! naravno, za kvalitetnu analizu treba uključiti i deflatornu stopu, pa reći da undašnji dolor vrijedi 2,85 današnjih dolora. tako da je undašnji YU izvoz usporediv s današnjih 15 milijardi dolora!

sve u svemu, sama 'rvacka danas izvozi polovicu onoga što je cijela yuga izvezla te slavne i dične 1978. godine.
a poznato je da hrvatska nikada nije bila polovica juge u ničemu, ni po broju ljudi, ni po ekonomskoj snazi, ni.....

stoga kad pričamo o odnosu unda i danas, držimo se brojeva, a kad smo kod toga, već vidim da će neki reć kako ja to friziram podatke, izmišljam brojeve i slično. e, gospodo draga, evo vama pa čitajte što piše (i naravno, digitron u ruke pa računajte):





daklem, da privedem kraju:
jugoslavija je i guzicu dala da nešto izveze jer dolora nikad nije bilo dosta (vanjskotrgovinska razmjena roba bila je gora nego danas, a turizam debelo tanji!), nama to danas ne treba mi eura imademo.
kakva je i kolika moć druga tite bila, brojevi takošer govore, a sve ostalo.... suluda politika saniranja minusa da bi se domogli valute pokazala se u one dane ubitačnom.... ali neka nami guste i ostalih znalaca....

bog i živili.  
« Zadnja izmjena: 16 Ožujak 2013, 13:13:49 poslijepodne Thadée »
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #12 : 16 Ožujak 2013, 13:52:55 poslijepodne »
dragi moj potješe,
ovo što ti pišeš je demagogija socrealističkih ekonomista koji neukoj raji prodaju toplu vodu... ali da ne vrijeđam na prazno, evo tebi malo brojeva pa sam zaključi, a more ti i žena pomoć, navodno je jača u ekonomiji od tebe!

daklem, ovako:
brodogradnja je u jugoslaviji bila strateška djelatnost!
zašto?

bez dolora nisi mogao nabaviti naftu, a brodogradnja je bila jedna od rijetkih djelatnosti koje su donosile dolore i unda tito nije pitao kakva je bilanca niti kakvi su poslovni rezultati, njemu je bilo smo važno da dobije dolore....
Sve stoji.  ;D

i sad slušam ja tebe kako se u one dane moglo, znalo, naravno sve s titinom asistencijom...
Ne Tadija. Kao i često puta dosad - ne čitaš pažljivo. Tvrdio sam tek da je Tito dovlačio narudžbe brodova iz nesvrstanih zemalja. U to bi se lako uvjerio da si živio u Splitu i da su te pustili koji put u škver kad je porinuće kako nas u Splitu pušte. I ja vidijo na ploči na navozu godine porinuća i države oklen su brodovi. A kako se poslovalo, to je druga pisma koju si dobro objasnio.  ;)

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #13 : 16 Ožujak 2013, 17:33:29 poslijepodne »
čitam ja pažljivo i potpuno mi je jasna fascinacija splita drugom titom, no međutim nema u tome istine.

naime, nije brodosplit radio s nesvrstanima zbog tita, nego zbog toga jer je radio ispod cijene, a to je bila državna politika koju sam objasnio ranije. našem prosječnom čovjeku ne ide naime u glavu da mi danas imamo stabilniju državu, više para i bolju perspektivu nego titina država.... no dobro.

nažalost, ista (titoistička) politika vodila se i u doba sanadera kad su navozi bili krcati, radilo se sve u 16, a dugovi nikad veći... raditi i zarađivati dvije su različite stvari, samo triba vrimena da neki shvate da je ponekad bolje gleat sapunicu nego ići na posao.

Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: HR brodogradnja
« Odgovori #14 : 17 Ožujak 2013, 06:57:27 prijepodne »
naime, nije brodosplit radio s nesvrstanima zbog tita, nego zbog toga jer je radio ispod cijene, a to je bila državna politika koju sam objasnio ranije.

Čudi me da se truli zapad, koji je imao petrodolore, nije otimao o džabalesku, a kvalitetne brodove.  -?