Autor Tema: povijest bosne i hercegovine  (Posjeta: 4141 )

Offline belevarac

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.801
Odg: povijest bosne i hercegovine
« Odgovori #45 : 18 Ožujak 2013, 15:08:08 poslijepodne »
„A krštene u latinskoj jeresi, takođe sa prethodnim prokletstvom njihove zle jeresi, pošto su ispovedili obrazac vere, i pošto je pročitana molitva nad svetim mirom, tim svetim mirom zapovedi [Sava, op. Belevarac] pomazati ih po svima čulima i da budu verni sa nama. Sveti je zapovedio i svim episkopima da tako čine nad takvima koji dolaze k njemu. ... A blagorodne koji su bili u jeresima koje nalažaše mnogo je molio i učio da se vrate sabornoj apostolskoj crkvi, obećavajući im počasti i darove velike, i koji bi ga poslušao bio je priman od njega s ljubavlju velikom, i primao bi od samodršca kralja, brata njegova, mnoge darove. A ko se, ne povinujući se, utvrđivaše u bogomrskim jeresima, ovoga proklevši a velikim beščašćem iz cele svoje zemlje izgonjahu, rasudivši da nije dostojno da budu kupine zajedno sa vinovom lozom” (Teodosije: Žitija, digit. izdanje Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2009., Str. 85.).

Sad ti, Glonga, lipo ljudiman razoputi shto mu ga to LATINSKA JERES rijet hotje. Ako nije katolicsanstvo, kako bi ti tijo. Sv. Sava progoni, svim sredstvima, tu "jeres" po Srbiji oko 1220. Da nisu pretesce protestanata? Babuni su babuni. Dakli, Glonga, tko su kupine i dracse?
Znameniti grad na obali, Olisippo [Lisabon], csuven zbog svojih kobila koje zatrudne pomochu zapadnog vitra (Plinije Stariji)

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
Odg: povijest bosne i hercegovine
« Odgovori #46 : 18 Ožujak 2013, 19:59:37 poslijepodne »
Domentijan (~1210. ~ 1246.)
Domentijan piše Savino Žitije (~1250.)
sv. Sava (~ 1169. ~ 1236.)
Teodosija Hilandarac (~1246. ~ 1328.)
Domentijanovo Žitije sv. Save Teodosija prerađuje (~1290. ~ 1292)
Stevan Dečanski (1322. - 1331.)

Drugi Lionski Koncil 1274.
Dušanov zakonik - 21.5.1349.
Firentinski Koncil 1439.

Ako je u Savino  i Domentijanovo vrijeme vrijeme latinska jeres značila - katoličanstvo, Teodosija je mogao prepisivat Domentijana i nakon Drugog Lionskog Koncila.
U Dušanovu zakoniku (O jeresi latinskoj. azimstvo!) latinska jeres su najvjerojatnije grkokatolici, unijati, u značenju i procesu suprotnom od onog od vremena Austrougarske. Nije, daklem, prema tomu, Austrougarska iz prsta isisala postupak suprotan onom koji se događao od Save do Dušana pa i šire.
Kad uzmeš u obzir Savino žitije ~1250., dokumente o i oko Drugog Lionskog Koncila, 1274., Dušanov zakonik 1349., dokumente o i oko Firentinskog Koncila 1439. netko od slijedećih je izmislio "unijaćenje" katolika u pravoslavce:
1243-1276. Stefan Uroš I
1276-1282. Stefan Dragutin
1282-1321. Stefan Uroš II Milutin
1321-1322. Konstantin Nemanjić
1322-1331. Stefan Uroš III Dečanski
1321-1325. Vladislav II
1331-1355. Stefan Uroš IV Dušan

Katolike u  duhu sudobnih koncila nije mogao zvat hereticima, ali je mogao napravit izumljanciju za proces u dvije etape. Mogao ih je najprije napola popravoslavit, oko toga se ne bi digla buka, dok se Vlasi ne dosete, a tada će im bidne kasno, jer će ih onda proglasit hereticima (latinskim) i kao takve provuć u pravoslavlje. 1274. - 1349. za ta doba 75 godina su dvi generacije ta-man Dušku za zakonik.