Ta Imota > Znameniti imoćani

Fra Luiđ Jeronim Vrdoljak Imoćanin

<< < (2/2)

golozlo:
Zavelime , prvo kaluđer iz pesme ne skida uroke već ih baca na Rošu , tako da si promašio celi fudbal!
Znači da jeste istina da fratri doživljavaju pravoslavne kaluđere i njihovu veru kao nekog ko' baca uroke i mađije .

I što je još gore nastupaš kao da baš to rade pravoslavni kaluđeri oduvek i da im je vera takva !
Ali nema veze , nije to bitno!

Šta su se mogli Roši zameriti rišćani?! , da su ga nešto za*ebali onda bi im samo glave kido i ništa više , a ne ih terati na latinsku veru!
A on kao ajduk nije baš neko ko odaje kršćansku težinu , tako da ga na takav čin može samo nagovoriti upravo neki fratar ili lokalni svećenik koji je učen da šizmatik treba biti konvertovan u kaotličanstvo jer sama tadašnja kongregacija širenja vere nalaže , znači zakon!

A da su mu se nešto zaista zamerili pravoslavci to bi sigurno pisalo u pesmi , međutim nema ništa!


Zavelim:
Čuj, ako kaniš opet bit nepristojan i lagat lako ćeš zaraditi ban. Zato se lipo skuliraj i sam priuredi svoj post. I to imaš dan vrimena.

To što pratar piva da pop Simo i baca, a ne samo skida uroke ne znači ništa doli potenciranje mađijanja. Za njega je i skidanje uroka već mađijanje. A kako se iz pisme vidi da simpatizira rišćane očito koristi Rošu ko temu da bi sablaznijo puk na ono što se ne samo popovima nego i domaćim pratrima od strane biskupa zamiralo. Da su malo prikoviše vezani uz tradicijska virovanja o vilama i vukodlacima, morama i poprdanima, maračama obaračama i čemu li sve ne. Najbolje je to Raos opisa u dijalogu mladog kanonika i starog don Pavla.

Da je Rošin bis na rišćane naknadan mora bit i zato što je on sam ajdukova pod rišćanskim arambašom Stankom Sočivicom rodom iz Trebinja i u startu nije ima s njima problema. No kad je Stanko otiša na zapad, a Roša posta armbaša po priči beg Sukljašević je unajmio šestoricu rišćana da ga ubiju, ali na koncu ubijo on njizi, a ne oni njega. Zbog tog su mu se zamirili. Nemam potvrdu, ali lako moguće da su se Roši pojedini rišćani zamirili i zato jer su ratovali kontra njega tj. vatali ga na zapovid mletačke vlasti. Naime ronda pandura oko samog grada Imotskoga bila je u 18.st često sastavljena od samih pravoslavaca, grka kako su ji tada zvali. A to su mletačke vlasti radile namjerno zato jer je od starta, odnosno nakon naseljavanja krajine postoja animozitet i odvojenost između katolika i malobrojnih pridošlih rišćana s hercegovačko, crnogorske granice pa su zapravo koristili rišćane ko pandursku branu od katoličke mase i to tada naoružane zbog blizine granice. Oko 2500 katolika je bilo pod oružjem i oko stotinu pravoslavaca. Jednostavno rišćanska ronda je mogla dobiti zadatak da uvati Rošu i eto ti belaja.

golozlo:
Opet neko moralisanje od strane tebe?! , šta sam rekao neprijstojno?! , on zaj....?! , ma daj ne vataj se nečega što nema nameru nepristojnu a kamoli uvredljivu , bilo je samo u svrsi posta i ništa više!
Jedino ako ne misliš da i ja bacam mađije , pa ti se eto nudiš kao pravi kršćanin da ih skloniš , jer vi kršćani samo skidate(ponekad) dok rišćani i jedno i drugo! ;D

Kakvi sad pratri u vezi ovoga i šatro sad i oni su pod kritikom pesnika kao mađijaši a ne samo rišćani?! , Roša ih seče i oni nemaju kud nego u rimske crkve , a one samim time nisu mađijaške niti su im popovi mađijaši , jer da jesu onda bi ih pesnik i pomenuo a ne od rišćana i roše pravio primer za sve!

Opet mi nije jasno šta tvoje objašnjenje ima konkretno sa verom i tim rišćanima koji idu posle u rimske crkve??!! , on ih je mogao pobiti ,srušiti im crkve , ali kako oni dođoše posle toga Rošinog terora u rimske crkve , e to je poenta?!

Znači neki verski autoritet mora stajati iza njihovog odlaska u rimske crkve nakon Rošinog terora.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju