Autor Tema: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010  (Posjeta: 66538 )

Offline glonga

  • Forumska Al-tipkovnica
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 10.154
prvi mačići
« Odgovori #450 : 20 Kolovoz 2013, 10:37:38 prijepodne »

Podaci o prometu u prvom mjesecu prve godine korišćenja tunela su iz više razloga vrlo loša podloga za bilo kakva predviđanja PGDP-a u našemu tunjelu.

Za mali promet u narečenom razdoblju prvenstveno treba zahvaliti MUP-u RH, MVP-u RH, proizvođačima i korisnicima cestovnih navigacijskih uređaja, hidžretskom kalendaru, nesnalaženjima nakon ulaska u EU…

Nagađam da je odredište putnika sa sjevera koji bi koristio tunel — Makarska Rivijera, tj. Grad Makarska ± 25 km Jadranskom Magistralom.

Oni koji Dalmatinom sa sjeverozapada (prije Biska) dođu do Zagvozda — svakako će najvjerojatnije kroz tunel.

Na Makarskoj Rivijeri se odavno ne čuje njemački jezik kao nekad. Na to me podsjetila rodica na Urlaub-u plaćajuć račun na taraci. Veli:
— Lípo su mi rekle moje Švabe za ovi turizam — di ne čuješ njemački, ne dolazi i ne sidaj — (pri)skupo je.

Struktura gostiju na odredištu već dvadesetak godina je — od Baltika do Jadrana i priko Jadrana. Ovi od Baltika do Jadrana u velikom (najvećem) broju dolaze priko BiH. U tu svrhu MUP, MVP i drugi mjerodavni trebaju ozbiljno razmotrit mogućnosti uvođenja sezonskih turističkih graničnih prijelaza međ Cetinom i Neretvom.

Ove godine se na narečenoj Rivijeri ne čuju najbučniji gosti. Oni iz BiH. Recesija? Jok. Tvrdim. MUP i MVP su presporo izdavali putovnice. Obećavali su čekanje od 40 dana, a rastegli su s izdavanjem na 75 dana u prosjeku i mnogi su proveli odmor pred konzulatima čekajući RH putovnicu od 100 maraka koja traje 10 godina tako da su se rijetki odlučili izvaditi BiH putovnicu od 50 maraka koja traje 5 godina i koja se čekala od 20 do 40 dana ove godine.
Prvi mjesec prve godine korišćenja tunela se pritom preklopio s Ramazanom.
Proteklih godina na Rivijeri se mogao čut i ruski jezik, svake godine sve češće, ove godine vrlo rijetko. MVP i vize. Koliko li se na to čekalo ove godine? Ta-màn dok prođe odmor?

Putnici s navigacijskim uređajima uglavnom još nemaju ažuriran tunel u kartama. Broj turističkih vozila na cesti Vrgorac — Makarska jasno ukazuje na to kao i na krivu predodžbu i naviku najveće većine turista koji na Rivijeru dolaze kroz BiH da im je taj pravac najpovoljniji.

Jedna od najpoznatijih web stranica za planiranje ruta — Via Michelin nema ažuran tunel u svojim podlogama. Nitko se iz mjerodavnog ministarstva i ili turističke zajednice nije sjetio poduzet nešto oko toga?

Rute od istoka sunčanog do zapada. Moram priznat da je i mene začudila moja kriva predodžba o najpovoljnijoj ruti dolazniku i prolazniku s Plavog Puta do Makarske Rivijere (Mostar — Makarska).
Prirodni put s najmanje penjanja na brda (i (ne)potrebnog trošenja goriva za uspon) s kojih ne ćete gledat krajobraz, je Mostar — Metković — Ploče — Makarska. Zaokruženo 125 km. Problem je taj što je granični prijelaz Metković začepljen. Prosječno čekanje je oko 1 sat, a prijelaz Gabela je zatvoren.
Mnogi vozač koji ne mjeri kilometražu će se začudit da se druga odgovarajuća ruta Mostar — Imotski — Cista Provo — Dubci — Makarska može također zaokružit na 125 km. Ovdje valja napomenuti da Google Maps granični prijelaz Vinjani Donji smješta u Zapadnohercegovačku županiju. I dan danas. Pritom ih makne s ceste, evo. Pa doda tih desetak kilometara amo-tamo na rutu. Mnogi će vozač, zbog krive predočbe o udaljenosti, s ove rute skrenut u Grudama za Vitinu, Orah, Vrgorac, Ravču, Gornje Tučepi… jer mu se Dubci čine daleko. Još nešto o predviđanju. Turisti su takva sorta, znam ih nekoliko koji će svratiti na granični prijelaz Orahovlje samo zbog istinite urbane legende o par bizarnih reklamnih natpisa u kojima se na prodaju nude svježi i kiseli kupus te usluga kiseljenja kupusa. "Kiselim kupus". Još će u priličnoj gužvi na prijelazu tražit od pograničnog policajca dozvolu za fotografiranje tih kupusnih dioklecijanskih oglasa.

Dosad najkraća ruta s Plavog puta u Makarsku bila je Mostar — Čitluk — Ljubuški — Vitina — Orah — Vrgorac — Ravča — Gornje Tučepi — Makarska. Zaokruženo 95 km. Problem trase je loša cesta. Uska, nepregledna, neravna, drmusava, smrt za amortizere. Par svježe popravljanih dionica do Čitluka i radovi u tijeku i ponešto loše popravljanih dionica od Vrgorca do Makarske. Bolje bi bilo da neke dionice nisu ni popravljali. Novo rješenje skretanja u Ravči je novo i grozno. Novi sloj asvalta ne će popravit neravnine na cesti. Kako se radila Boraja? Jedna od prednosti na ovoj cesti su rijetke (ali djelotvorne) patrole za naplatu prebrze vožnje. Ko da ih već takav vozač ne plaća u troškovima za servis razdrndanog vozila. Još problema? HRT. Zar HRT ne može riješit pokrivenost radijskim signalom? Ne tunela. Trase od Ravče do Gornje Tučepi. Evo što upadaju Talijanci na HR1 i druge HR frekvencije, ali da se godinama na istoj frekvenciji svako malo izmjenjuje program HR1 i HR2 uz intermezzo neugodnih šumova u eteru? Godinama!

Novi Nenad. Ruta Mostar — Vinani Donji — Grubine — Zagvozd — Tunel Sv. Ilija — Makarska može se zaokružiti na 95 km. Mnogi ne vjeruju dok ne provjere. Ovdje više nema smisla u Zagvozdu uć na Dalmatinu do Šestanovca, ako putnik žarko ne želi bacit oko na Gubavicu sa Zadvarja, probat Vino - Rakija - Prošek u Podpoletnici (a nigdi grozda) ili pak ne može odolit pogledu na more z Dubaca.
U tunelu je za godište gradnje neoprostiva neravnost kolovoza. Nije vidilo Benkelmanovu gredu ni deflektometar? Nešto nije u redu ni oko signalizacije. Pri brzini od 65 km/h, a nikoga isprid mene ni iza mene, upozoravajuće mi trepeće znak za ograničenje brzine na 80 km/h. Ili me požuruje? Ili mi mjerač brzine laže? Nije. Povećam na 80 km/h i slijedeći znaci uredno svijetle i ne trepću.

Smjerovima sličnim. Slijedeći dolaznik i prolaznik na Rivijeru iz i kroz BiH ide iz doline Vrbasa. Preko Rame ili Kupresa nađe se u Tomislavgradu. Ima na izboru Kamensko ili Vinjane Gornje. Mnogi ove godine ne zna da ne će moć na Rivijeru preko Gornje Prisike, Aržana, Ciste Provo… i ne zna ni za tunel, ako ne ode na Kamensko pa uđe na Dalmatinu na Bisku i tada ne će promašit tunel. Osim namjerno?
Vinjani Gornji će, uz ovakve sezonske turističke prijelaze preuzeti veći dio turističkog prometa na Rivijeru s Gornje Prisike nego Kamensko.
Za tunel svejedno. Oni koji znaju za tunel promašit će ga samo namjerno, ako žele vidjet nešto uzput već spominjano kao i oni na onoj drndavoj vrgoračkoj trasi — npr. Poljaci koji oće vidit Međugorje, Ćesi koje oće vidit Kravice, Koćušu… makar im niko ne brani uć na Damatinu u Ravči pa kroz tunel jer im se može učinit da gori-doli preklapanje vožnje po Dalmatini i Jadranskoj Magistrali od tunela do odredišta na Rivijeri i ne izgleda tako veliko kao od Dubaca.

Oni koji se nađu u Livnu iz smjera Šujice, Glamoča, Bosanskog Grahova… tima ništa ne znaš. Ako ne obilaze usputno zanimljiva mjesta, a po svemu sudeć — jesu, eto ih preko Kamenska na Dalmatinu i u tunjel.

Od Vinjana Gornjih i Donjih do tunjela treba sredit bržu (i ravniju!) cestu. Dionica Grubine - Poljica (Škobaljuša?) je kritična. Ni ono malo obnovljene trase oko Ivanbegovine ne obećava. Usko i nadasve nepregledno. Zar je problem bio, ako već nije moglo šire i odupravnije, sasić ona kržljava drvlja u trokutovima (ne)preglednosti? Nekoliko rijetkih, ali vrlo neugodnih pješaka može se srest po Poljicima, Ivanbegovini, pa čak i Grubinama. Ne možeš procijenit kamo će. S ceste, ili na cestu? Ako ovi iz Poljica i Ivanbegovine i nisu navikli na gušći i brži njima lokalni promet, valjda su oni grubinski teturavci neka konstanta.
« Zadnja izmjena: 20 Kolovoz 2013, 11:25:31 prijepodne glonga »

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #451 : 02 Veljača 2014, 17:06:16 poslijepodne »
Stovano obcinstvo, prije koji dan sam dobijo podatak o prometu kroz nas dicni  i drcni tunel... Iako smo vascijele jeseni citali slavodobitne podatke o prometu, silnom prometu kroz isti, evo po meni dostupnim podacima, promet kroz tunel u prvih 6 mjeseci iznosise prosjecno 2700 auta dnevno.

Eto smo tako i sluzbeno zaprimili potvrdu onoga sto smo vec i govorili: cifra na osnovi koje je tunel planiran (6500) je apsolutno nerealna i neostvariva...

Jos k tomu, ako znamo, a znamo  da je u proslih 6 mjeseci bilo 3 tzv. turisticka, realno je ocekivati da se do obljetnice otvaranja prosjecan broj dnevnih prolazaka jos smanji i primakne onoj od nase strane predvidjanoj cifri 2 iljade i ni banice vise.

CITAMO SE ZA 6 MENZESA.
« Zadnja izmjena: 02 Veljača 2014, 17:13:11 poslijepodne Thadée »
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
IZVANREDNA VIJEST
« Odgovori #452 : 12 Ožujak 2014, 18:50:24 poslijepodne »
http://radioimotski.hr/naslovnica/od-otvaranja-kroz-tunel-sv-ilija-proslo-611-tisuca-vozila/

nakon 8 mjeseci (cca 250 dana) rada evo nas na 611 tisuća iliti 2444 auta u prosjeku dnevno.

da ponovimo: cifra o 6500 auta dnevno je apasolutno nedostižna!!!

broj vozila u zadnja dva mjeseca je drastično pao (kao što smo u prošlom upisu i predviđali).

priča ide prema 2 iljade vozila dnevno, iako će kako sada stvari stoje ipak biti nešto malo veća.
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline nunu

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.732
  • SATAN GUDARSKI
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #453 : 14 Ožujak 2014, 09:44:17 prijepodne »
Ne bi ni to da prije misec dana nisu zatvorili tunel Stupica i cestu Makarska - Vrgorac

http://www.slobodnadalmacija.hr/Split-%C5%BEupanija/tabid/76/articleType/ArticleView/articleId/235590/Default.aspx
i love my bike

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #454 : 14 Ožujak 2014, 17:23:05 poslijepodne »
kako god okreneš  - investicija gradnje tunela svIlija se pokazala i dokazala kao financijski potpuno neisplativa. ali tko te pita dok se "trošarina" plaća iz državne kase koja se puni haračem u drugim krajevima...

nego, sad triba bit pametan pa se upustit u turizam. ali ne ove puste tlapnje utemeljene na kolonama turista koji će bježati s mora u zagoru, nego na zdravu inicijativu gradnje "vlaških" apartmana na obali... daklem, kristalno jasno: u perspektivi imoćani moraju težiti tomu da budu glavni iznajmljivači soba na širem makarskom području (znanom kao makarska rivijera) te živjeti kao njemci koji su glavni iznajmljivači soba na maljorci.

o mogućnostima, rizicima i inim tricama i ku(r)činama vezanim za najam soba čekinjama i ostalim (manje atraktivnim) gošćama pitati Potjeha, a o unaprijeđenju turističke ponudbe po uzoru na Maljorku pitati Ivicu Gjuzela...

i ne zaboravite, svi sadašnji i budući iznajmljivači - ćunu bi mi o ovim perspektivama divanili da nam ne bi drIve čijim je zagovorom i pokrenuta najveća investicijia u Imotsku krajinu otkako se Iliri doseliše u ove krajeve, tamo negdje u predzadnjem ledenom dobu kad se se povlačili na jug pred (u to doba) nadmoćnijim Krapincem.
« Zadnja izmjena: 14 Ožujak 2014, 17:27:55 poslijepodne Thadée »
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #455 : 16 Ožujak 2014, 20:27:09 poslijepodne »
o mogućnostima, rizicima i inim tricama i ku(r)činama vezanim za najam soba čekinjama i ostalim (manje atraktivnim) gošćama pitati Potjeha, a o unaprijeđenju turističke ponudbe po uzoru na Maljorku pitati Ivicu Gjuzela...
Oli je Gjusel radijo kaki turistčki prijelog? Ako li držiš da su Čekinje najatraktivnije, moran te razočarat. Nema do naši. Ako mi se ne viruješ pitaj Ganjstera ili ajde pogledat vilim.

i ne zaboravite, svi sadašnji i budući iznajmljivači - ćunu bi mi o ovim perspektivama divanili da nam ne bi drIve čijim je zagovorom i pokrenuta najveća investicijia u Imotsku krajinu otkako se Iliri doseliše u ove krajeve, tamo negdje u predzadnjem ledenom dobu kad se se povlačili na jug pred (u to doba) nadmoćnijim Krapincem.
Sad mi ništa nije jastno. Najveća investicija a veliš da nije isplativo. De reci jel to unda dobar jol loš projekat?

Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #456 : 16 Ožujak 2014, 22:21:33 poslijepodne »
Sad mi ništa nije jastno. Najveća investicija a veliš da nije isplativo. De reci jel to unda dobar jol loš projekat?

ćuj, još od biblijskih vremena se zna da mač imade dvije oštrice, sukladno tome:

za imacki i imoćane investicija bužanja bijakove je super - skratijo se put do mora i tako to; a za one koji to financiraju (i koji će još dugo godina financirati) baš i nije dobra jerbo ta investicija samu sebe ne može plaćati - ni blizu.

prama tome, ovo ti je kao kad kupiš auto priko svojih mogućnosti - koji je super, ali pod uvijetom da ti ga ima tko otplaćivati. konkretno imoćanima ovi tunel (izbužan i uređen po zagovoru drIve) otplaćuju svehrvatki porezni obveznici, kojih je u našoj krajini toliko malo da nisu vrijedni ni spomena. tunel je daklem, direktna "strana" investicija u poboljšanje svekolikih lokalnih prilika, a moguće i standarda....

a, glede čekinja - tješi se ti da domaća mara more zapet marženki.
Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.

Offline Potjeh

  • Pravednik
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 5.058
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #457 : 19 Ožujak 2014, 22:21:50 poslijepodne »
ćuj, još od biblijskih vremena se zna da mač imade dvije oštrice, sukladno tome:

za imacki i imoćane investicija bužanja bijakove je super - skratijo se put do mora i tako to; a za one koji to financiraju (i koji će još dugo godina financirati) baš i nije dobra jerbo ta investicija samu sebe ne može plaćati - ni blizu.

prama tome, ovo ti je kao kad kupiš auto priko svojih mogućnosti - koji je super, ali pod uvijetom da ti ga ima tko otplaćivati. konkretno imoćanima ovi tunel (izbužan i uređen po zagovoru drIve) otplaćuju svehrvatki porezni obveznici, kojih je u našoj krajini toliko malo da nisu vrijedni ni spomena. tunel je daklem, direktna "strana" investicija u poboljšanje svekolikih lokalnih prilika, a moguće i standarda....

a, glede čekinja - tješi se ti da domaća mara more zapet marženki.
Ne vidim zašto se tunel vidi samo kao izlaz Imotskoga na more, kad on ima jednak značaj i za Grude i Posušje npr. Mislim da isplativost investicije treba gledati puno šire nego samo kroz naplatu cestarine. Ako netko ide iz Imotskoga raditi u Makarsku zato što mu je sad duplo kraći put, onda taj netko državi plaća porez. Ako zbog tunela turist ode s plaže posjetiti imotska jezera, onda će ostaviti koju kunu u nekome od brojnih imotskih restorana  :zubo, pa se i to računa. Itd.


Offline Thadée

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 384
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #458 : 19 Ožujak 2014, 22:52:41 poslijepodne »
e, moj potješe.... tribaš ti doć kod mene na vikend kurs iz ekonomije da shvatiš što je to bilanca i kakve ona imade veze (ako imade) s računom dobiti i gubitaka.

po ovde izrečenome, ti spadaš u našu autohtonu vrstu ekonomista-utopista koji ovaj jadni i napaćeni narod uvjeravaju kako u velikoj bilanci mora biti i zarade - samo to obična raja ne vidi. i onda se naši ekonomsti-utopsti dohvate silnih argumenata i protuargumenata... a na koncu jedino je provjerljivo i dokazljivo da je ovdje rečena investicija golemi trošak koji će (i ovako ispaćeni) porezni obveznici još godinama plaćati, a eventualnu dobit ćemo tražit ko zavelim rake u vrljici....


Sve što čovjeku treba je krov nad glavom, tanjur graha i malo pićke.