Autor Tema: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010  (Posjeta: 66561 )

Offline nunu

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.732
  • SATAN GUDARSKI
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #30 : 06 Listopad 2008, 10:06:42 prijepodne »
Izvanredna reportaža "Imote" o stanju radova dana 03/10/2008 na 40 km  autoceste od Šestanovca do Ravče

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=575679&page=136

"Imota" :clap :clap :clap
i love my bike

Offline djshaba

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 108
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #31 : 13 Listopad 2008, 10:40:22 prijepodne »
Zagrebačka tvrtka Hidroelektra-niskogradnja izbušila je više od 1100 metara glavne cijevi tunela Sv. Ilije kroz masiv Bio- kova, dugačak nešto više od četiri kilometra od Rastovca u Zagvozdu do Basta kod Baške Vode.

Planinu probija stroj »atlascop« švedske marke, kojim se mjesečno iskopa 200 metara litice, pa je Dalmatinska zagora svakim danom sve bliža moru. Na gradilištu 96 radnika radi punom snagom u tri smjene i tako do lipnja 2010. godine dok se ne izgradi taj infrastrukturni objekt u sastavu brze ceste od prometnog čvorišta autoceste.

Gradnja tunela vrijedna je nešto više od 316,35 milijuna kuna (bez PDV- a), investitor su Hrvatske autoceste, a izvođači radova zagrebačka Hidroelektra-niskogradnja i splitski Konstruktor-inženjering (za južni portal), dok je nadzor povjeren zagrebačkom Invest inženjeringu.

Predviđeno je oko 460.000 prostornih metara iskopa za glavnu i servisnu cijev tunela, čija je nadmorska visina na sjevernom portalu 360, a na južnom 238 metara, dok je uzdužni maksimalni nagib oko tri posto, kažu voditelj izgradnje u tunelu Darko Šošić, ujedno voditelj gradnje dionice autoceste do Ravče, te Marko Zjačić, voditelj gradilišta tunela Sv. Ilija.

Obojica ističu da se gradi brže od predviđene dinamike. »Danonoćno se iskapa na sjevernom portalu, u tri smjene i pod reflektorima. Radi se čak i brže od plana, jer tunel se mora probušiti najkasnije do kraja lipnja 2010. Tvrtka Konstruktor-inženjering je na južnom portalu završila sve pripremne radove«, objašnjava Darko Šošić.

»Tunel je visok sedam i širok oko 11 metara. Glavnu cijev u prosjeku dnevno bušimo nešto više od šest, a servisnu oko pet metara. Bušenje te cijevi ide sporije zbog manjeg profila, pa je i transport materijala otežan. Unatoč tome, plan ostvarujemo i brže od utvrđenih rokova. Velika je visinska razlika između portala, a tunel je poseban i po tome što ima veliki nadsloj. Dosad je taj nadsloj bio najveći samo na tunelu Sv. Rok, nekih 500 metara. Ovdje ćemo na polovici tunela imati gotovo 1300 metara nadsloja«, ističe Zjačić.

Prema Šošićevim riječima. Hrvatska gradi najbolje i najljepše tunele, ceste i autoceste u Europi. To argumentira i novom dionicom autoceste Dalmatina, Šestanovac-Ravča, dugačkom 40 kilometara, koja će biti završena do sredine prosinca. »Dovršavaju se posljednji radovi na spajanju poddionica autoceste Šestanovac - Ravča, gradnja nadvožnjaka Mucići i vijadukta Rašćani. Ponegdje se postavlja posljednji asfaltni sloj i uređuje okoliš uz prometnicu, l to će biti gotovo prije ugovorenog roka, pa će dionica autoceste Šestanovac-Ravča, koja je bez ijednog prirodnog tunela, osim jednog umjetnog za prijelaz životinja, završiti potkraj studenoga.

Riješena su imovinsko-pravna pitanja u vezi s otkupom nekretnina od vlasnika zemljišta u Zagvozdu i Ravči«, tvrde Darko Šošić i Darijo Leko, voditelj gradnje poddionice autoceste Šestanovac- Zagvozd. »Uređuje se i rasplet prometnog čvora kod HAC-ova Centra za održavanje, nadzor vozila i prometa u Zagvozdu. Asfaltiraju se prilazni putovi koji omogućuju vezu s autocestom i tunelom Sv. Ilije«, upoznaje nas Šošić.

Ističu da je u sastavu Dalmatine od Šestanovca do Ravče, uz komunalnu infrastrukturu, izgrađeno mnogo vijadukata, nadvožnjaka i podvožnjaka, prolaza i prijelaza, potpornih zidova i nasipa. »Izgradnja autoceste, tunela i brzih cesta u Zabiokovlju najveći je projekt koji se realizira na području Šestanovca i Zagvozda te Grada Vrgorca. Riječ je o gospodarski naj- nerazvijenijem dijelu županije, gdje se ostvaruje najveći projekt Hrvatske, ako ne i Europske unije, jer se trenutačno nigdje ne gradi toliko infrastrukture kao na tom gradilištu u zaleđu Makarske rivijere«, zaključio je Šošić.

Zahvaljujući potpori Vlade i HAC-a, na području Šestanovca, Zagvozda i Vrgorca, kamo je prošla autocesta, dosad su obnovljeni ili izgrađeni prilazni putovi, trafostanice te električna i vodovodna mreža, a u mnoge domove Zabiokovlja prvi put je stigla tekuća voda. Osim što je nekretninama porasla vrijednost, pokrenuti su i gospodarski projekti. To potvrđuje i primjer tvornice PVC-profila Silvestria u Zagvozdu, koja izvozi proizvode i u inozemstvo, najviše u Njemačku i Mađarsku.Osim razvoja ruralnog turizma i pretvaranja napuštenih sela u eko-etno naselja, Zagvožđani i Imoćani dosta očekuju i od izgradnje skijaškog centra i žičare na Biokovu. Sve to svjedoči o tome da se, zahvaljujući gradnji autoceste i tunela Sv. Ilije, uvelike mijenja dosadašnja slika zabiokovskog krša i najavljuje veći gospodarski iskorak u zaleđu rivijere, ponajviše u kraju Škilje iz Zagvozda.

Offline Zavelim

  • Forumski mudrac...
  • Gožđeno pero foruma
  • *
  • Postova: 3.294
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #32 : 13 Listopad 2008, 15:35:46 poslijepodne »
Citat:
l to će biti gotovo prije ugovorenog roka, pa će dionica autoceste Šestanovac-Ravča, koja je bez ijednog prirodnog tunela, osim jednog umjetnog za prijelaz životinja, završiti potkraj studenoga.


Znači li to da životinje na potezu Šestanovac - Ravča imaju samo jedno, jedino misto za prić s Bijakove u Osoje?

i tamo će ji garant dočikat naši lovci

Offline kamenjarka

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 718
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #33 : 14 Listopad 2008, 10:20:02 prijepodne »

Znači li to da životinje na potezu Šestanovac - Ravča imaju samo jedno, jedino misto za prić s Bijakove u Osoje?

i tamo će ji garant dočikat naši lovci

Mislim da su dva prijelaza za životinje na toj dionici...prvi u zaseoku Svaguše,a drugi  blizu Lendića  ;D

Offline Zavelim

  • Forumski mudrac...
  • Gožđeno pero foruma
  • *
  • Postova: 3.294
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #34 : 14 Listopad 2008, 13:40:50 poslijepodne »
Šteta što nema bar jedan veći tunel od kilometar, dva.  :-\

Offline kamenjarka

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 718
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #35 : 14 Listopad 2008, 14:56:50 poslijepodne »
Šteta što nema bar jedan veći tunel od kilometar, dva.  :-\

Zar ti neće bit dovoljan ovaj kroz Biokovo?  ;D

Offline nunu

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.732
  • SATAN GUDARSKI
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #36 : 02 Studeni 2008, 08:44:31 prijepodne »
i love my bike

Offline nunu

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.732
  • SATAN GUDARSKI
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #37 : 21 Studeni 2008, 19:52:42 poslijepodne »
Gradnja tunela Sv. Ilija ide po planu do kraja godine   :svojaposla



Autor Marija Jović

IMOTSKI – Imoćani su kroz povijest strahovali od raznih nedaća koje su im prijetile, a u posljednje vrijeme pojavila se još jedna bojazan.
Državne mjere kojima se obustavljaju javni radovi zbog svjetske ekonomske krize mogle bi se odraziti na Imotsku krajinu te na gradnju tunela Sv. Ilija kroz Biokovo.

Kriza i na gradilištu
Mnogobrojni stanovnici Imotske krajine godinama se nadaju kako će se na kraju ipak izgraditi tunel kroz Biokovo koji će ih povezivati s obalom.
Međutim, sve se češće mogu čuti priče kako će se radovi na gradilištu podno Biokova ipak uskoro zaustaviti.
Tragom tih nagađanja kontaktirali smo donačelnika Zagvozda Nenu Čaglja koji svaki dan provodi na gradilištu. – Radovi se neće zaustavljati. Sve se odvija prema predviđenoj dinamici i to nije upitno. Od početka, međutim, postoji dvojba o tome hoće li biti dovoljno novca za investiciju četverotračne prometnice kroz tunel ili će se graditi samo dvije trake.

Radi se zasada bez prestanka. Prije Božića otvaramo u Zagvozdu i dio autoceste do Ravče – kazao nam je donačelnik Čagalj .
Trenutačno se uređuju prilazne ceste na autocesti prema tunelu. Dosada je probiveno nešto više od tisuće metara u utrobi Biokova.
U konačnici tunel Sv. Ilija bit će dugačak 4100 metara.

Kako bismo Imoćanima zasada otklonili sumnje da će se radovi na tunelu obustaviti, potvrdu o gradnji tunela potražili smo i u Hrvatskim autocestama.
– Četverogodišnji plan naših projekata donijet će se do kraja godine. Ono što trenutačno znam jest da se radovi odvijaju bez zastoja i da se do kraja godine neće obustavljati.
Što će biti nakon donošenja plana, zaista ne bih nagađala. Predlažem da se čujemo u prosincu, ako bude novosti – kazala nam je glasnogovornica Hrvatskih autocesta Kata Kuprešak.

Lijep početak
Sve je tako lijepo krenulo.
Poglavarstvo općine Zagvozd najavilo je na velika vrata i projekt izgradnje gospodarske zone.
No izgleda kako, na žalost, sve se to ipak neće ostvariti, obistine li se uistinu tmurne slutnje Imoćana.


i love my bike

Offline OriloGorilo

  • Veteran
  • Gožđeno pero foruma
  • ***
  • Postova: 2.295
    • Prolozac
ubilo, pribilo i pare odnilo
« Odgovori #38 : 21 Studeni 2008, 20:58:24 poslijepodne »
Ubi li se mili brajo...
"...bit će svega samo nas ne će..."

Offline nunu

  • Sve zna, sve čita, svugdje piše...
  • Postova: 1.732
  • SATAN GUDARSKI
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #39 : 21 Studeni 2008, 22:44:59 poslijepodne »
Citat:
Ubi li se mili brajo...
kaj?
i love my bike

Offline andjeo gabriel

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 788
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #40 : 21 Studeni 2008, 23:21:28 poslijepodne »
Jesi tijo reći kraj? ;D

Offline kamenjarka

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 718
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #41 : 24 Studeni 2008, 13:23:11 poslijepodne »
Do kraja prosinca 2008. bit će dovršene dionice autoceste A1 Šestanovac – Zagvozd - Ravča i spojna cesta Ploče 1 odnosno ČCP (čeoni cestarinski prijelaz) Karamatići – luka Ploče, a izravna će veza autocestom između Zagreba i Ploča biti uspostavljena do kraja 2009.

http://www.hac.hr/?task=inf

Offline kamenjarka

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 718
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #42 : 03 Prosinac 2008, 11:30:49 prijepodne »

Offline marzenka

  • Iskusni forumaš...
  • Postova: 153
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #43 : 03 Prosinac 2008, 15:56:32 poslijepodne »
Citat:
Najimpresivnije je kod Rašćana.

Čini se da bi to odmorište u  Rašćanima moglo bit
lipo misto za sist i gledat... :)

Kamenjarko,jesi li ti već tamo bila i vidila?

Offline kamenjarka

  • Ne može bez foruma i obrnuto...
  • Postova: 718
Odg: TUNEL BIOKOVO 30/6/2010
« Odgovori #44 : 03 Prosinac 2008, 17:09:46 poslijepodne »
Čini se da bi to odmorište u  Rašćanima moglo bit
lipo misto za sist i gledat... :)

Kamenjarko,jesi li ti već tamo bila i vidila?


Eeee...bila sam ja tamo,ali jako davno...dok još nije bilo ni spomena o autocesti...bilo lipo

Za blagdane ću bit duže u zavičaju pa ne bi bilo loše otić tamo... bar na cappuccino
Možda i trevim koga od Imoartovaca ako mi se posreći  :aaah